Adobe, hoezo Adobe?

Adobe, hoezo Adobe

Op 24 augustus kwam Adobe langs bij H3ROES om te vertellen over de transitie die ze de laatste jaren doorgemaakt hebben van ‘pakketverkoper’ naar een organisatie die klanten helpt om gepersonaliseerde, relevante en ‘real-time’ informatie aan te bieden. De vraag die centraal stond: waar zit de synergie tussen Adobe en H3ROES? Dit werd al gauw duidelijk toen Rob in der Meur (Solution Consultant) en Mark Verver (Managing Partner Sales) van Adobe de aanwezige H3ROES inspireerden met de mogelijkheden die Adobe biedt om de ‘customer experience’ en de ‘customer journey’ te realiseren. Adobe realiseert dit door integrale marketing oplossingen aan te bieden in plaats van oplossingen te verdelen over de 168 (!) marketingkanalen die beschikbaar zijn.

Toch zit er ook een kanttekening aan deze ‘customer experience’, want wat weten organisaties ondertussen allemaal wel niet van de klant of burger? Welk stukje informatie van de klant is ‘known’ en welk stukje ‘unknown’? Wanneer begint de privacy van de klant in het geding te komen? We legden een aantal aanwezigen de volgende stelling voor: Marketing & Sales automation is de droom voor iedere klant.Customer experience

Mark Verver van Adobe reageerde hier duidelijk op door een figuur te laten zien van de prioriteiten van klanten wanneer ze investeren in producten of services. Hieruit blijkt dat klanten zelf ook sterk voor digitalisering zijn en het personaliseren van informatie. Mark sluit af met de volgende quote uit MD, Digital Agency: “Digital is moving from just marketing to becoming the way in which clients are doing business.”

Willem van Putten sloot zich hier gedeeltelijk bij aan: “het lijkt wel een verkopersparadijs.” Maar hij heeft er wel zijn twijfels over. “Mensen moeten zich meer bewust worden welke sporen ze op het internet achterlaten.” De vraag blijft daarom in hoeverre klanten hier echt gelukkig van worden.

Ook Alexander Singewald van Singewald Consultants Group heeft zijn vraagtekens. “Het is de droom van iedere klant om verleid te worden met een relevant aanbod op het juiste moment.” Maar de klant verwacht wel transparantie en vertrouwen over het gebruik van persoonsgegevens. “Het op de achtergrond sharen door adverteerders van informatie (profielen) over klanten, zonder daar transparant over te zijn, kan in de relatie met de klant een showstopper zijn.”

Wat de sessie ons vooral duidelijk heeft gemaakt, is dat het goed is om de discussie te blijven voeren. Waar leggen we de grens van privacy en vooral: wat wil de klant zelf eigenlijk? Adobe en H3ROES zien beiden de toegevoegde waarde van deze discussie.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden en beperkingen van de ‘customer experience’? Neem contact met ons op (info@H3ROES.nl of 0348 74 56 09)!

 

Auteur(s)

Relevante berichten

Top