Blog Artikelen

Van doel naar doen: hou het klein

Van doel naar doen: hou het klein

Aan ambities ontbreekt het niet zo vaak bij organisaties waar wij als H3ROES gevraagd worden om te komen praten. Men wil klantgericht worden, klantgedreven zelfs. Goed luisteren naar klanten en van daaruit leren en verbeteren. Coolblue achterna om op basis van legendarische service een schare enthousiaste fans te verzamelen rond het eigen lovebrand. Maar het

Klantgerichtheid: vaak ongekend ambitieus

Veel organisaties streven tegenwoordig naar customer excellence. Gewoon tevreden klanten, dat volstaat niet meer. De dikke negen, 9+ of wow-ervaring moet worden nagestreefd. Alleen met opmerkelijke klantprestaties gaat een organisatie nog het verschil maken ten opzichte van haar concurrentieveld. Dat is enerzijds goed te begrijpen. Het onderzoek dat SAMR al jarenlang uitvoert naar ‘het klantvriendelijkste

Leer te floppen!

Hoe maak je als organisatie een echte ‘quantum leap’ als het gaat om klantgerichtheid? Hoe verbeter je jouw dienstverlening niet van een 7.2 naar een 7.4 gemiddeld, maar maak je echt de stap naar de champions league met een dikke 8.5 en grotendeels enthousiaste klanten? Dat is de vraag die steeds meer opdrachtgevers stellen, want

Gek van GELUK

We leven in bijzonder verwarrende tijden. Waar de ene helft van Nederland zijn geluk niet op kan en volop bezig is met zelfverwezenlijking en mindfulness, is de andere helft druk bezig zich een tweede of derde burn-out in te werken. Meestal zijn dat overigens ZZP-ers die genieten van hun vrijheid nu geen baas ze meer

Doe eens gek!

Zojuist rondde ik een bestelling af op een e-commerce website. En ik zit nog steeds met een glimlach op mijn gezicht. Waarom? Ik kreeg de meest belachelijk waanzinnige bevestigingsmail van het bedrijf, Geekhoodies, waar ik een sweater heb besteld. Noem het gek, maar ik moet daar even om lachen. Zeker als je de geanimeerde gif

Top