Blog Artikelen

Help, ik ben een schelp

Help, ik ben een schelp!

Help, ik ben een schelp!

Luisteren is binnen dienend leiderschap één van de belangrijkste competenties/vaardigheden die een leider tot in zijn vezels moet beheersen. De kunst van het luisteren is namelijk eerst de ander begrijpen voordat je zelf begrepen wordt. Eerst geven en dan pas halen. En om het extra ingewikkeld te maken, begint het geven bij jezelf. Begint het

Gastvrijheid als inspiratie

Gastvrijheid als inspiratie

Gastvrijheid levert echt inspiratie op! Da laatste weken tour ik door het land om met gastvrijheid organisaties te inspireren. Waarom dan zult u zich afvragen… wat kunnen wij met gastvrijheid? Bij een grote bank zijn we aan de slag om excellente klantbeleving betekenis te geven. Waar zien wij excellente klantbeleving? Velen geven dan een voorbeeld

Rust zal je redden

Rust zal je redden

Ik deel een paar van mijn meest wezenlijke tips met je die ik zelf altijd toepas bij de voorbereiding van belangrijke gesprekken. Hoe kalmer en rustiger ik namelijk blijf, des te beter verloopt het gesprek. Onmisbaar dus. Iedereen heeft gesprekken die je enigszins oncomfortabel maken, op voorhand al. En het maakt niet uit of je

Gastvrijheid zonder sterren

Gastvrijheid zonder sterren

Deze zomer gingen we met het gezin op vakantie naar Thailand. Een fantastisch vooruitzicht, een prachtig land, lieve mensen en gastvrijheid vanuit de tenen werd me verteld! We gingen een rondreis maken, het enige dat we hadden geboekt waren de vliegtickets en de eerste nachten in Bangkok. Wat een avontuur, we zien wel waar we

Structuur in uw verkoopproces

Structuur in uw verkoopproces

Uit verschillende onderzoeken in Europa en Amerika blijkt dat meer dan 80% van de organisaties geen gestructureerd en gestandaardiseerd verkoopproces heeft. Er is geen reden om aan te nemen dat dit cijfer in Azië heel anders ligt. Willem legt u in dit artikel uit hoe u uw verkoopproces gestructureerd en gestandaardiseerd kunt inrichten:  Structuur in

Strategisch klantwaarde management

Webinar Winnen op waarde

Winnen op waarde Het liefst concurreren organisaties om de gunsten van klanten op basis van toegevoegde waarde en niet op prijs. Prijsconcurrentie eet namelijk direct de marge op en kan zomaar zorgen voor verliesgevende klantrelaties. Er ligt dus een duidelijk verband tussen waarde van en waarde voor de klant. Als een organisatie zich niet kan

Echt waarmaken

Denken vanuit de klant? Hoe doen we dat eigenlijk?

Ik kom bij veel bedrijven over de vloer zoals bouwbedrijven, zorginstellingen, leisure bedrijven, gemeentes. Allerlei bedrijven die te maken hebben met klantcontact. Ik vind het super om bij al die bedrijven aan tafel te schuiven en te praten over wat mij drijft, organiseren vanuit klantperspectief. Dat klinkt nog heel hoogover realiseer ik me terwijl ik

Top