Duurzaam onderscheidend vermogen?

Duurzaam onderscheidend vermogen

Als marketeers over duurzaamheid praten hebben ze het vaker over duurzaam onderscheidend vermogen, dan over het vermogen zich te onderscheiden met duurzaamheid. Dat is ook niet zo vreemd. Net als er in iedere markt maar één echte kostenleider kan zijn, naast een heleboel die het ‘ook geprobeerd hebben’, zo kan er qua duurzaamheid ook maar één de ‘groenste’ zijn. Maar dat ontslaat organisaties misschien niet van de plicht te presteren naar vermogen op het thema duurzaamheid.

Wie beweging wil creëren en op zoek wil naar duurzaam onderscheidend vermogen, kan wat mij betreft het best beginnen met het stimuleren van beweging van binnenuit. Dat voelt voor menig klantgericht denker als tegenstrijdig: inside-out denken en werken is marketeers immers bijna bij wet verboden. Maar zeker bij een thema als duurzaamheid kon het wel eens de enige weg zijn naar echt duurzaam onderscheidend vermogen.

Wil je meer weten? Lees het volledige artikel waarin de marketingzin en -onzin van duurzaamheid wordt verkend: Pdf-icon Duurzaam onderscheidend vermogen?

Of neem contact op met Rob voor een inspirerend gesprek (ROB@H3ROES.NL of 06 24 24 53 85).

 

Vul hieronder je e-mailadres in en ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief.


Auteur(s)

Relevante berichten

Top