Effectief beïnvloeden van klantgericht gedrag

Hoe zorg je ervoor dat de focus op klantgerichtheid in het dagelijkse gedrag van jouw medewerkers terug te zien is? Wat is ervoor nodig om een soort ‘nieuw normaal’ te laten ontstaan waarin de normen, waarden en ambities van de organisatie op het gebied van klantgerichtheid ook iedere dag waar gemaakt worden, in ieder klantcontact? H3ROES ontwikkelde een workshop-format van om je kennis te laten maken met een effectieve beïnvloedingsmethodiek.

Zet eens een andere bril op 
Effectieve gedragsbeïnvloeding lijkt heel moeilijk, maar is dankzij een zeer slim hulpmiddel van de Hogeschool Utrecht nu binnen handbereik.  “Hoe worden dingen (producten, diensten, omgevingen) persuasive by design?”  vroegen ze zich af bij de HU. Hoe ontwerp je zo, dat mensen wel ander gedrag moeten gaan vertonen, maar het toch heel natuurlijk en wenselijk voelt? Zij bedachten de ‘Behavioral Lenses Toolkit’. Dat is een handige gereedschapset van vijf verschillende brillen, die samen helpen anders te kijken en daarmee grip te krijgen op oud en nieuw gedrag. Deze toolkit is door H3ROES toegepast op klantgerichte gedragsverandering bij medewerkers.

Het programma?
Tijdens deze werksessie staat de Behavioral Lenses Toolkit centraal.  Je leert hoe je effectieve sturing op klantgericht gedrag werkt. Oftewel: hoe krijg je iedereen mee en maak je samen klanten blij? Tijdens deze werksessie ga je zelf aan de slag om een concreet plan van aanpak te ontwikkelen.

Meer weten? Neem contact op met Rob Beltman van H3ROES via ROB@H3ROES.NL of 06 24 24 53 85.

Auteur(s)
Top