Handen Artikelen

De klik met de klant in (en na) Coronatijd

De klik met de klant in (en na) Coronatijd

Natuurlijk heeft ieders wereld de afgelopen periode op zijn kop gestaan. En hoewel er wat hoop gloort op versoepelingen en we langzaam vanuit ons ‘tijdelijk abnormaal’ naar een ‘nieuw normaal’ proberen te komen, zijn we daar nog lang niet. Het is zoeken, aftasten waar de ruimte en de kansen liggen. Voorheen zouden veel persoonlijke ontmoetingen

Laat je klantvisie vliegen  (van beleid naar beweging) 

Er zijn veel organisaties die al beschikken over een klantvisie maar  in de praktijk niets zien veranderen. Hiervoor zijn uiteraard verschillende  oorzaken  aan te wijzen die variëren van leiderschap, tot een niet inspirerende visie, het ontbreken van de juiste vaardigheden en structuur  etcetera.    In de praktijk zien wij dat het meestal stuk loopt op de  concrete doorvertaling naar de customer journey  van de klant  en de  concrete

Een expeditieleider in roerige tijden 

Inleiding   Deze onveilige tijden zorgen voor persoonlijke en zakelijke onzekerheid en tegenspoed. Toch is het  aan de andere kant weer heel  mooi  om te zien  dat het ook weer het beste in de mens naar boven brengt qua veerkracht en sociaal gedrag.     Het is nu moeilijk en belangrijk om de  koers  (opnieuw) te bepalen en deze ook aan te houden. Eigenlijk

Wat doet  H3ROES  eigenlijk? 

We krijgen regelmatig de vraag gesteld; ‘Leuk dat Hart, Hoofd en Handen verhaal van jullie, maar wat doet H3ROES nu eigenlijk?’ Het antwoord is heel simpel: we helpen klanten succesvol te worden langs de weg van ‘Het  Moderne Triple van Ondernemen’:    Gezonde bedrijfsvoering  Merkwaardige klantbeleving  Positieve maatschappelijke impact    De vervolgvraag is dan veelal; ‘Ok, maar

Real Fake: hoe ga je ermee om?

Het namaken van luxe merkartikelen is een miljardenhandel. Moet je het omarmen of er juist hard tegenin gaan? Is het mooi dat iedereen loopt met een namaak Louis Vuitton en versterkt het de aspiratiewaarde van een merk, of schrikt het de echte doelgroep af. Luxemerken hebben het tot nu toe redelijk gelaten geaccepteerd, maar nu

Zet die marketeers op straat!

In het vakblad MarketingTribune ging het in januari maar weer eens over de positie van marketing in de organisatie. De één vindt het onontkoombaar dat de Chief Marketing Officer de stem van de klant vertegenwoordigt en het merk bewaakt in de directiekamer, de ander meent juist dat dat een gezamenlijke verantwoordelijkheid is van ieder directie-

Touchpoint-digitalisering: goed voor de klant?

Veel bedrijven worstelen met de vraag of het digitaliseren van bepaalde klantcontact momenten afbreuk zal doen aan de klantbeleving. Vaak hoor je bij vervanging van een persoonlijk touchpoint door een digitaal systeem nog dezelfde kritische geluiden. “Gaat het niet ten koste van het contact met de klant?” of “Is het niet puur om minder medewerkers

Bootcamp “versneld klantgericht veranderen” scoort 8,5

H3ROES verzorgde, samen met sectorinstituut KWH, een tweedaags bootcamp voor woningcorporaties met als doel hen sneller klantgericht te helpen veranderen. Aan klantvisies en projecten of programma’s is inmiddels geen gebrek meer. Maar hoe kom je als corporatie nu echt snel tot ander gedrag op de werkvloer en tot merkbaar resultaat voor huurders? Dat vraagt een

Top