Tools & tips Artikelen

De ins & outs van coöperatief ondernemen

De ins & outs van coöperatief ondernemen

Wekelijks organiseert H3ROES in samenwerking met CustomerTalk webcasts die nieuwe invalshoeken en inzichten geven om succesvoller klantgericht en maatschappelijk impactvol te ondernemen. Op 1 december was het onderwerp van de 45 minuten durende sessie ‘coöperatief ondernemen’, met Jasper Klapwijk van bureau Kantelingen als gastspreker. Niet vóór de klant, maar met de mens Jasper heeft in

Webinar dinsdag a.s. met Ruud Tompot

Wat is er nodig voor een goede RESET na Coronatijd? Wie kun je dat nu beter vragen dan één van de initiatiefnemers van Reset The World, namelijk Ruud Tompot. Hij zag half maart zijn bloeiende praktijk als ‘reisleider naar inspirerende en onbekende bestemmingen’ instorten. Alle tours door heel Europa werden afgelast, want met 30 of

Gastvrijheid op 1,5 meter met Milo Berlijn

CustomerTalk en H3ROES organiseren sinds 17 november wekelijks een moment van inspiratie voor iedereen die meer succesvol klantgericht en maatschappelijk impactvol wil ondernemen. Op dinsdag 24 november was gastvrijheidstrainer en cabaretier Milo Berlijn te gast in de H3ROES studio, voor een spontaan en afwisselend webinar over het belang van gastvrijheid en het sturen op houding

De klik met de klant in (en na) Coronatijd

Natuurlijk heeft ieders wereld de afgelopen periode op zijn kop gestaan. En hoewel er wat hoop gloort op versoepelingen en we langzaam vanuit ons ‘tijdelijk abnormaal’ naar een ‘nieuw normaal’ proberen te komen, zijn we daar nog lang niet. Het is zoeken, aftasten waar de ruimte en de kansen liggen. Voorheen zouden veel persoonlijke ontmoetingen

Laat je klantvisie vliegen  (van beleid naar beweging) 

Er zijn veel organisaties die al beschikken over een klantvisie maar  in de praktijk niets zien veranderen. Hiervoor zijn uiteraard verschillende  oorzaken  aan te wijzen die variëren van leiderschap, tot een niet inspirerende visie, het ontbreken van de juiste vaardigheden en structuur  etcetera.    In de praktijk zien wij dat het meestal stuk loopt op de  concrete doorvertaling naar de customer journey  van de klant  en de  concrete

Een expeditieleider in roerige tijden 

Inleiding   Deze onveilige tijden zorgen voor persoonlijke en zakelijke onzekerheid en tegenspoed. Toch is het  aan de andere kant weer heel  mooi  om te zien  dat het ook weer het beste in de mens naar boven brengt qua veerkracht en sociaal gedrag.     Het is nu moeilijk en belangrijk om de  koers  (opnieuw) te bepalen en deze ook aan te houden. Eigenlijk

MASTERCLASS-REEKS: Klantgericht maatschappelijk ondernemen

ONTDEK HOE GOED DOEN (NOG) BETER KAN Als je als organisatie een belangrijke bijdrage aan onze maatschappij mag en kan leveren, is dat natuurlijk fantastisch. Menige commerciële organisatie is naarstig op zoek naar een hoger doel (een ‘purpose’ of ‘why’) dat meer is dan ‘zoveel mogelijk winst maken’. Als maatschappelijk ondernemer in de zorg- en

Top