Tools & tips Artikelen

Bootcamp klantgericht veranderen voor woningcorporaties

Bootcamp klantgericht veranderen voor woningcorporaties

‘De huurder als uitgangspunt bij alles wat we doen’, ‘werken vanuit klantwaarden’. Het zijn mooie beloftes die we vaak terug zien komen in plannen van corporaties. De wil om te werken vanuit de behoeftes van huurders is er bij veel corporaties. Maar zo eenvoudig is het in de praktijk vaak niet. Klantgericht werken vraagt wat

Meer impactvol maatschappelijk ondernemen

Wat kun je als maatschappelijke onderneming nu leren van een Betaald Voetbal Organisatie? Nou…best veel, dat blijkt ten minste uit het gesprek dat we hadden met Niels Redert van de Stichting Excelsior4All, die te gast was in de wekelijkse webcast-serie van H3ROES i.s.m. CustomerTalk over het onderwerp Klantgericht Maatschappelijk Ondernemen. Kijk het webinar hier terug

Het recht op ONgelijke behandeling

In onze maatschappij leidt ongelijkheid in toenemende mate tot onrust en woede. Of het nu gaat om inkomensongelijkheid, ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, ongelijkheid op basis van etniciteit of seksuele geaardheid…er is grote verontwaardiging over en organisaties worden erop aangesproken en moeten zich ertegen uitspreken. Want in tegenstelling tot enkele jaren geleden verwacht de maatschappij nu

Webinar Marco Wolters over digitalisering

Digitale technologie bepaalt meer en meer hoe wij ons gedragen en maakt ons gedrag ook meetbaar. Dat biedt kansen, zeker omdat Generatie Z opgroeit als ‘Digital Natives’ die simpelweg verwachten dat technologie hen tijd verschaft om dingen te doen die zij echt interessant vinden. Echter, de recente en wellicht ook toekomstige gebeurtenissen in de VS wijzen

De ins & outs van coöperatief ondernemen

Wekelijks organiseert H3ROES in samenwerking met CustomerTalk webcasts die nieuwe invalshoeken en inzichten geven om succesvoller klantgericht en maatschappelijk impactvol te ondernemen. Op 1 december was het onderwerp van de 45 minuten durende sessie ‘coöperatief ondernemen’, met Jasper Klapwijk van bureau Kantelingen als gastspreker. Niet vóór de klant, maar met de mens Jasper heeft in

Gastvrijheid op 1,5 meter met Milo Berlijn

CustomerTalk en H3ROES organiseren sinds 17 november wekelijks een moment van inspiratie voor iedereen die meer succesvol klantgericht en maatschappelijk impactvol wil ondernemen. Op dinsdag 24 november was gastvrijheidstrainer en cabaretier Milo Berlijn te gast in de H3ROES studio, voor een spontaan en afwisselend webinar over het belang van gastvrijheid en het sturen op houding

De klik met de klant in (en na) Coronatijd

Natuurlijk heeft ieders wereld de afgelopen periode op zijn kop gestaan. En hoewel er wat hoop gloort op versoepelingen en we langzaam vanuit ons ‘tijdelijk abnormaal’ naar een ‘nieuw normaal’ proberen te komen, zijn we daar nog lang niet. Het is zoeken, aftasten waar de ruimte en de kansen liggen. Voorheen zouden veel persoonlijke ontmoetingen

Top