Tools & tips Artikelen

De kracht van JOY: zo wordt je wél gehoord!

De kracht van JOY: zo wordt je wél gehoord!

Rianne Klein Geltink stond ooit aan de wieg van H3ROES. Van de 3 H’s. (Hoofd, Hart en Handen), was Rianne toch vooral van de handen: let’s get shit done! Een zoektocht naar de hart-kant bracht haar via Australië en Bali dichter bij zichzelf en voedde haar ambitie om te spreken over en werken aan JOY!

Het recht op ONgelijke behandeling

In onze maatschappij leidt ongelijkheid in toenemende mate tot onrust en woede. Of het nu gaat om inkomensongelijkheid, ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, ongelijkheid op basis van etniciteit of seksuele geaardheid…er is grote verontwaardiging over en organisaties worden erop aangesproken en moeten zich ertegen uitspreken. Want in tegenstelling tot enkele jaren geleden verwacht de maatschappij nu

Webinar Marco Wolters over digitalisering

Digitale technologie bepaalt meer en meer hoe wij ons gedragen en maakt ons gedrag ook meetbaar. Dat biedt kansen, zeker omdat Generatie Z opgroeit als ‘Digital Natives’ die simpelweg verwachten dat technologie hen tijd verschaft om dingen te doen die zij echt interessant vinden. Echter, de recente en wellicht ook toekomstige gebeurtenissen in de VS wijzen

De ins & outs van coöperatief ondernemen

Wekelijks organiseert H3ROES in samenwerking met CustomerTalk webcasts die nieuwe invalshoeken en inzichten geven om succesvoller klantgericht en maatschappelijk impactvol te ondernemen. Op 1 december was het onderwerp van de 45 minuten durende sessie ‘coöperatief ondernemen’, met Jasper Klapwijk van bureau Kantelingen als gastspreker. Niet vóór de klant, maar met de mens Jasper heeft in

Gastvrijheid op 1,5 meter met Milo Berlijn

CustomerTalk en H3ROES organiseren sinds 17 november wekelijks een moment van inspiratie voor iedereen die meer succesvol klantgericht en maatschappelijk impactvol wil ondernemen. Op dinsdag 24 november was gastvrijheidstrainer en cabaretier Milo Berlijn te gast in de H3ROES studio, voor een spontaan en afwisselend webinar over het belang van gastvrijheid en het sturen op houding

De klik met de klant in (en na) Coronatijd

Natuurlijk heeft ieders wereld de afgelopen periode op zijn kop gestaan. En hoewel er wat hoop gloort op versoepelingen en we langzaam vanuit ons ‘tijdelijk abnormaal’ naar een ‘nieuw normaal’ proberen te komen, zijn we daar nog lang niet. Het is zoeken, aftasten waar de ruimte en de kansen liggen. Voorheen zouden veel persoonlijke ontmoetingen

Laat je klantvisie vliegen  (van beleid naar beweging) 

Er zijn veel organisaties die al beschikken over een klantvisie maar  in de praktijk niets zien veranderen. Hiervoor zijn uiteraard verschillende  oorzaken  aan te wijzen die variëren van leiderschap, tot een niet inspirerende visie, het ontbreken van de juiste vaardigheden en structuur  etcetera.    In de praktijk zien wij dat het meestal stuk loopt op de  concrete doorvertaling naar de customer journey  van de klant  en de  concrete

Een expeditieleider in roerige tijden 

Inleiding   Deze onveilige tijden zorgen voor persoonlijke en zakelijke onzekerheid en tegenspoed. Toch is het  aan de andere kant weer heel  mooi  om te zien  dat het ook weer het beste in de mens naar boven brengt qua veerkracht en sociaal gedrag.     Het is nu moeilijk en belangrijk om de  koers  (opnieuw) te bepalen en deze ook aan te houden. Eigenlijk

Top