Op maandag 22 januari heeft een divers gezelschap van ruim 30 professionals samen de H3ROES klantrede opgesteld. De kernwaarden van H3ROES, namelijk verbinden, vernieuwen en waarmaken, kwamen wederom samen in een programma waarbij kennis en ervaring uit diverse sectoren en diverse expertises werd gebundeld. Dat leidde tot nieuwe inzichten en een concreet eindresultaat dat we…
Gek van GELUK
We leven in bijzonder verwarrende tijden. Waar de ene helft van Nederland zijn geluk niet op kan en volop bezig is met zelfverwezenlijking en mindfulness, is de andere helft druk bezig zich een tweede of derde burn-out in te werken. Meestal zijn dat overigens ZZP-ers die genieten van hun vrijheid nu geen baas ze meer…
De reis van een held
Niet veel mensen zien zichzelf als held. Maar als je naar klassieke heldenverhalen en mythes kijkt, ontdek je dat het vaak de meest normale mensen zijn die zich tot held ontpoppen. Het is een soort ‘roeping’, die je pas ontdekt na een lange reis. Na meermalen met jezelf geconfronteerd te zijn en daardoor ontdekt te…
Merkpositionering en marketingconcepten in veranderende tijden.
In deze snel veranderende tijden is het meer dan ooit nodig te bouwen aan een sterk merk, dat betrokkenheid kan genereren in een ecosysteem van medewerkers, klanten, samenwerkingspartners en financiers. Hoe een sterk merk te bouwen is geëvolueerd. Van de basis ‘4P’s’, naar merkpositionering binnen de categorie, naar merken die echt iets toevoegen in het…
Klantrede 2016: de verwarring voorbij
Op donderdagmiddag 10 december hebben meer dan 40 professionals uit diverse sectoren hun krachten gebundeld om de Klantrede 2016 op te stellen. Precies een jaar geleden ontstond het eerste trendoverzicht voor klantgericht ondernemen, wat met veel succes werd ontvangen als een baken voor iedereen die de klant echt meer centraal wil stellen. Er is het…
Zet OMA achter de geraniums met NIVEA
Wie kent Nivea niet? De meesten van ons kennen die pot met dikke, vette crème ook nog wel uit hun jeugd. Als je vroeger naar het strand ging, werd er nauwelijks of niet met zonnebrand ingesmeerd. Huidkanker als gevolg van gevaarlijke Uv-straling was nagenoeg onbekend. Je speelde gewoon onbeschermd in je zwembroekje of badpakje. Na…
Help, ik ben een schelp!
Luisteren is binnen dienend leiderschap één van de belangrijkste competenties/vaardigheden die een leider tot in zijn vezels moet beheersen. De kunst van het luisteren is namelijk eerst de ander begrijpen voordat je zelf begrepen wordt. Eerst geven en dan pas halen. En om het extra ingewikkeld te maken, begint het geven bij jezelf. Begint het…
Gastvrijheid als inspiratie
Gastvrijheid levert echt inspiratie op! Da laatste weken tour ik door het land om met gastvrijheid organisaties te inspireren. Waarom dan zult u zich afvragen… wat kunnen wij met gastvrijheid? Bij een grote bank zijn we aan de slag om excellente klantbeleving betekenis te geven. Waar zien wij excellente klantbeleving? Velen geven dan een voorbeeld…