Mensen Artikelen

Zet OMA achter de geraniums met NIVEA

Zet OMA achter de geraniums met NIVEA

Zet OMA achter de geraniums met NIVEA

Wie kent Nivea niet? De meesten van ons kennen die pot met dikke, vette crème ook nog wel uit hun jeugd. Als je vroeger naar het strand ging, werd er nauwelijks of niet met zonnebrand ingesmeerd. Huidkanker als gevolg van gevaarlijke Uv-straling was nagenoeg onbekend. Je speelde gewoon onbeschermd in je zwembroekje of badpakje. Na

Help, ik ben een schelp

Help, ik ben een schelp!

Luisteren is binnen dienend leiderschap één van de belangrijkste competenties/vaardigheden die een leider tot in zijn vezels moet beheersen. De kunst van het luisteren is namelijk eerst de ander begrijpen voordat je zelf begrepen wordt. Eerst geven en dan pas halen. En om het extra ingewikkeld te maken, begint het geven bij jezelf. Begint het

Gastvrijheid als inspiratie

Gastvrijheid als inspiratie

Gastvrijheid levert echt inspiratie op! Da laatste weken tour ik door het land om met gastvrijheid organisaties te inspireren. Waarom dan zult u zich afvragen… wat kunnen wij met gastvrijheid? Bij een grote bank zijn we aan de slag om excellente klantbeleving betekenis te geven. Waar zien wij excellente klantbeleving? Velen geven dan een voorbeeld

Rust zal je redden

Rust zal je redden

Ik deel een paar van mijn meest wezenlijke tips met je die ik zelf altijd toepas bij de voorbereiding van belangrijke gesprekken. Hoe kalmer en rustiger ik namelijk blijf, des te beter verloopt het gesprek. Onmisbaar dus. Iedereen heeft gesprekken die je enigszins oncomfortabel maken, op voorhand al. En het maakt niet uit of je

Echt waarmaken

Denken vanuit de klant? Hoe doen we dat eigenlijk?

Ik kom bij veel bedrijven over de vloer zoals bouwbedrijven, zorginstellingen, leisure bedrijven, gemeentes. Allerlei bedrijven die te maken hebben met klantcontact. Ik vind het super om bij al die bedrijven aan tafel te schuiven en te praten over wat mij drijft, organiseren vanuit klantperspectief. Dat klinkt nog heel hoogover realiseer ik me terwijl ik

Mensen en verandering, een kwestie van maatwerk

Mensen en verandering, een kwestie van maatwerk

Wie is er niet bezig om het klantgericht denken en doen binnen de organisatie te verbeteren? Dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Niet alleen heeft het impact op de processen en systemen, maar natuurlijk vooral op de mensen. Hoe zorg je ervoor dat iedereen de schouders eronder zet? Je weet ongetwijfeld ook dat 50

Diversiteitsmanagement in klantrelaties

Diversiteitsmanagement in klantrelaties

Sinds enkele weken volg ik de cursus ‘Management of Diversity and Inclusion’. Interessant, dacht ik, waarom en hoe denkt men in theorie en ervaart men in de praktijk dat diversiteit te managen is en moet zijn? Met een enigszins cynische houding las ik daarom de verschillende theorieën waarop diversiteit invloed heeft op prestaties. Enerzijds kan

Top