Hart Artikelen

Comfort zone hospitality

Gastvrijheidsenergie

Gastvrijheidsenergie

Hoe komt dat toch dat sommige mensen altijd met onbekenden in gesprek raken? Je ziet het vast voor je; je stapt in de lift en er staan al een aantal mensen in. Sommigen kijken op hun mobiel (vast heel belangrijk) maar de meesten maken onbewust contact. Het is een energie die je niet kunt zien,

Klantbeleving: maak het merkwaardig en uitzonderlijk

Wanneer had u voor het laatst een bijzondere, misschien wel excellente klantbeleving? Zo’n moment waarvan u denkt: “Wow…dat had ik niet verwacht!” en waar u later nog met plezier op terugkijkt, of met anderen over napraat. Eigenlijk is dat best zeldzaam. Toch zijn er bedrijven die het regelmatig voor elkaar krijgen om klanten positief te

Members betrekken tot na het winkelmandje

Steeds meer bedrijven proberen hun klanten uit alle macht te betrekken bij hun merk, product of organisatie door ze om hun mening te vragen, communities op te zetten of klantgroepen op te stellen. Zo voert HEMA op dit moment prijsverlagingen door op door klanten gekozen producten. Wat echter de grootste uitdaging blijkt in het betrekken

Diversiteitsmanagement in klantrelaties

Diversiteitsmanagement in klantrelaties

Sinds enkele weken volg ik de cursus ‘Management of Diversity and Inclusion’. Interessant, dacht ik, waarom en hoe denkt men in theorie en ervaart men in de praktijk dat diversiteit te managen is en moet zijn? Met een enigszins cynische houding las ik daarom de verschillende theorieën waarop diversiteit invloed heeft op prestaties. Enerzijds kan

LEAN IT Association

Launch LEAN IT Association

16 april 2015 was de aftrap van de global Lean IT Association. Het bijzondere aan deze foundation is dat het is opgezet door concurrenten op het gebied van training en certificering. Zes partijen slaan de handen ineen om een keurmerk op de markt te brengen dat kwaliteit van de Lean IT standaarden garandeert. H3ROES lid Mark

H3ROES en de helden van het NNK

H3ROES en de helden van het NNK

Eind 2014 hebben 24 klantgedreven professionals (vanuit zeer diverse achtergronden) met elkaar nagedacht over de belangrijkste trends voor klantgericht ondernemen. Dit leidde tot de Klantrede 2015… een trendoverzicht dat niet onopgemerkt is gebleven. De rede werd meer dan 6.000 keer gedownload en de laatste uitzending van BNR’s klantenshow was eraan gewijd. Wie het leest wordt

Klantrede 2015

De klantrede 2015: verbinden of verliezen

Op woensdagmiddag 10 december hebben meer dan 20 professionals, allen helden op het gebied van klantgericht ondernemen, hun krachten gebundeld om de klantrede 2015 op te stellen. Het is daarmee het resultaat van een unieke samenwerking tussen specialisten, die ieder op hun eigen vakgebied Nederlandse organisaties in profit en not-for-profit sectoren helpen om klantgerichter te

Top