Hoofd Artikelen

Loyaliteit in goede-doelenland

Loyaliteit in goede-doelenland

Loyaliteit in goede-doelenland

Al vele jaren mag ik bedrijven helpen om klanten te vinden, te boeien en te binden. Meestal zijn dat commerciële bedrijven, die dachten dat ze voor hun voortbestaan afhankelijk zijn van het vermogen om producten via distributiekanalen naar de markt te duwen en iedere keer nieuwe koopzin aan te wakkeren. Ik heb menigeen de gevleugelde

To do 2016: Marketingafdeling opheffen

Wat staat er eigenlijk op jouw marketingagenda voor 2016? Je hebt waarschijnlijk alles al een beetje gedaan, toch? Je bent het afgelopen jaar vast in de weer geweest met persona’s, customer journeys, life events en storytelling. Je hebt alle digitale kanalen en uitingen onder de loep genomen en gezorgd voor een ultieme User Experience op

Leerlijn Klantvisie

Veel gemiste kansen rondom de klantvisie

Zo’n 95% van de woningcorporaties is op dit moment bezig de klantgerichtheid van de organisatie te vergroten. Met name procesoptimalisatie en digitalisering zijn daarbij thema’s die hoog op de agenda staan. Bijna de helft van de corporaties blijkt deze strategische verbetertrajecten echter zonder duidelijke klantvisie aan te gaan. De corporaties die wel een klantvisie hebben,

Kroon de cliënt tot koning

Kroon de cliënt tot koning!

Cliënten geven niet hoog op over de kwaliteit van dienstverlening van de advocaat. Los van het resultaat van de juridische dienst, vinden cliënten advocaten duur, langdradig en onduidelijk. Het imago van de advocatuur is er één die wordt getypeerd als ‘uurtje (flink) factuurtje’, traag en onbetrouwbaar. Ondanks deze constatering, die al enkele jaren geleden werd

Overheid360

Masterclass klantgerichte helden bij de overheid

Andere verhoudingen tussen burger en overheid, politiek, maatschappij en ambtelijke organisaties werken door in de wijze waarop (decentrale) overheden en maatschappelijke ondernemingen omgaan met hun ‘klanten’. Om in dit complexe veld van regelgeving en bestuurlijke hindernissen vanuit het oogpunt van de burger en het bedrijfsleven te redeneren vraagt moed. Heldenmoed! Daarom heeft H3ROES speciaal voor

Members betrekken tot na het winkelmandje

Steeds meer bedrijven proberen hun klanten uit alle macht te betrekken bij hun merk, product of organisatie door ze om hun mening te vragen, communities op te zetten of klantgroepen op te stellen. Zo voert HEMA op dit moment prijsverlagingen door op door klanten gekozen producten. Wat echter de grootste uitdaging blijkt in het betrekken

V for Victory

V for Victory

H3ROES komt regelmatig bedrijven tegen die wel toe zijn aan een eclatante overwinning. Bedrijven die genoeg tegenslag hebben gehad in de afgelopen jaren om misschien wel verbaasd te zijn dat ze nog bestaan…dat ze hebben kunnen overleven. Maar overleven is niet genoeg. Hoe kom je vanuit een bijna verslagen positie terug in de voorsprong? Het

Balanceren tussen People, Planet en Profit

Balanceren tussen People, Planet en Profit

Maatschappelijke impact is het sleutelwoord! Recentelijk ontving ik per mail een uitnodiging voor een congres over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen: ‘Van ambitie naar impact’, georganiseerd door de ESAA. Mijn eerste muisbeweging was naar de ‘digitale prullenbak’. In een split second oordeelde ik of het congres voor mij zinvol kon zijn en of ik tijd wilde vrijmaken.

Top