Hoofd Artikelen

Ben jij een moderne marketeer?

Ben jij een moderne marketeer?

Het Marketingvak verandert in rap tempo. Waar veel marketingorganisaties nog volop moeten wennen aan een tijdperk van CRM en one-to-one marketing, zijn we al enkele jaren in een many-to-many realiteit beland. En het volgende tijdperk, van marketing-to-machines, dient zich alweer aan. Hoeveel tijd besteedt jij nog aan de vraagstukken van gisteren en hoeveel aan de

Rob Beltman schreef het beste Marketingboek van 2017

‘De marketingorganisatie van de toekomst’ van Rob Beltman is verkozen tot het beste marketingboek van 2017. Dat heeft het Platform Innovatie in Marketing (PIM) op 28 november bekendgemaakt. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 15e keer uitgereikt. Tijdens de drukbezochte presentatie bij Beeckestijn Business School in Leusden, waar de genomineerden een

Loyaliteit in goede-doelenland

Loyaliteit in goede-doelenland

Al vele jaren mag ik bedrijven helpen om klanten te vinden, te boeien en te binden. Meestal zijn dat commerciële bedrijven, die dachten dat ze voor hun voortbestaan afhankelijk zijn van het vermogen om producten via distributiekanalen naar de markt te duwen en iedere keer nieuwe koopzin aan te wakkeren. Ik heb menigeen de gevleugelde

To do: Marketingafdeling opheffen

Wat staat er eigenlijk op jouw marketingagenda voor het komende jaar? Je hebt waarschijnlijk alles al een beetje gedaan, toch? Je bent het afgelopen jaar vast in de weer geweest met persona’s, customer journeys, life events en storytelling. Je hebt alle digitale kanalen en uitingen onder de loep genomen en gezorgd voor een ultieme User

Leerlijn Klantvisie

Veel gemiste kansen rondom de klantvisie

Zo’n 95% van de woningcorporaties is op dit moment bezig de klantgerichtheid van de organisatie te vergroten. Met name procesoptimalisatie en digitalisering zijn daarbij thema’s die hoog op de agenda staan. Bijna de helft van de corporaties blijkt deze strategische verbetertrajecten echter zonder duidelijke klantvisie aan te gaan. De corporaties die wel een klantvisie hebben,

Members betrekken tot na het winkelmandje

Steeds meer bedrijven proberen hun klanten uit alle macht te betrekken bij hun merk, product of organisatie door ze om hun mening te vragen, communities op te zetten of klantgroepen op te stellen. Zo voert HEMA op dit moment prijsverlagingen door op door klanten gekozen producten. Wat echter de grootste uitdaging blijkt in het betrekken

V for Victory

V for Victory

H3ROES komt regelmatig bedrijven tegen die wel toe zijn aan een eclatante overwinning. Bedrijven die genoeg tegenslag hebben gehad in de afgelopen jaren om misschien wel verbaasd te zijn dat ze nog bestaan…dat ze hebben kunnen overleven. Maar overleven is niet genoeg. Hoe kom je vanuit een bijna verslagen positie terug in de voorsprong? Het

Banken en de Unique Sustainable Match

Vergeet de USP’s en zoek naar de USM!

In een gezamenlijk artikel in Banking Review, het vakblad voor de financiële sector, betogen Rob Beltman en Owen de Vries dat acquisitie en retentie van klanten afhangt van de Unique Sustainable Match (USM). Te vaak is er vanuit klassieke product- en dienstenmarketing gepositioneerd op de onderscheidende voordelen, de zogenaamde USP’s. Owen en Rob bepleiten een

Top