Business model Artikelen

To do 2016: Marketingafdeling opheffen

To do 2016: Marketingafdeling opheffen

Wat staat er eigenlijk op jouw marketingagenda voor 2016? Je hebt waarschijnlijk alles al een beetje gedaan, toch? Je bent het afgelopen jaar vast in de weer geweest met persona’s, customer journeys, life events en storytelling. Je hebt alle digitale kanalen en uitingen onder de loep genomen en gezorgd voor een ultieme User Experience op

Members betrekken tot na het winkelmandje

Steeds meer bedrijven proberen hun klanten uit alle macht te betrekken bij hun merk, product of organisatie door ze om hun mening te vragen, communities op te zetten of klantgroepen op te stellen. Zo voert HEMA op dit moment prijsverlagingen door op door klanten gekozen producten. Wat echter de grootste uitdaging blijkt in het betrekken

Banken en de Unique Sustainable Match

Vergeet de USP’s en zoek naar de USM!

In een gezamenlijk artikel in Banking Review, het vakblad voor de financiële sector, betogen Rob Beltman en Owen de Vries dat acquisitie en retentie van klanten afhangt van de Unique Sustainable Match (USM). Te vaak is er vanuit klassieke product- en dienstenmarketing gepositioneerd op de onderscheidende voordelen, de zogenaamde USP’s. Owen en Rob bepleiten een

Top