Klantprocessen Artikelen

Loyaliteit in goede-doelenland

Loyaliteit in goede-doelenland

Loyaliteit in goede-doelenland

Al vele jaren mag ik bedrijven helpen om klanten te vinden, te boeien en te binden. Meestal zijn dat commerciële bedrijven, die dachten dat ze voor hun voortbestaan afhankelijk zijn van het vermogen om producten via distributiekanalen naar de markt te duwen en iedere keer nieuwe koopzin aan te wakkeren. Ik heb menigeen de gevleugelde

Kroon de cliënt tot koning

Kroon de cliënt tot koning!

Cliënten geven niet hoog op over de kwaliteit van dienstverlening van de advocaat. Los van het resultaat van de juridische dienst, vinden cliënten advocaten duur, langdradig en onduidelijk. Het imago van de advocatuur is er één die wordt getypeerd als ‘uurtje (flink) factuurtje’, traag en onbetrouwbaar. Ondanks deze constatering, die al enkele jaren geleden werd

Overheid360

Masterclass klantgerichte helden bij de overheid

Andere verhoudingen tussen burger en overheid, politiek, maatschappij en ambtelijke organisaties werken door in de wijze waarop (decentrale) overheden en maatschappelijke ondernemingen omgaan met hun ‘klanten’. Om in dit complexe veld van regelgeving en bestuurlijke hindernissen vanuit het oogpunt van de burger en het bedrijfsleven te redeneren vraagt moed. Heldenmoed! Daarom heeft H3ROES speciaal voor

Banken en de Unique Sustainable Match

Vergeet de USP’s en zoek naar de USM!

In een gezamenlijk artikel in Banking Review, het vakblad voor de financiële sector, betogen Rob Beltman en Owen de Vries dat acquisitie en retentie van klanten afhangt van de Unique Sustainable Match (USM). Te vaak is er vanuit klassieke product- en dienstenmarketing gepositioneerd op de onderscheidende voordelen, de zogenaamde USP’s. Owen en Rob bepleiten een

De klant als kompas

Van verklaren naar klantgericht veranderen

Hoe u kunt navigeren met de klant als kompas. Kijk terug     Iedere zichzelf respecterende organisatie doet aan klantonderzoek. Er is vaak een jaarlijks, periodiek of zelfs continu klanttevredenheidsonderzoek en misschien maakt men al gebruik van nieuwe maatstaven zoals de Net Promotor Score (NPS) of de Customer Effort Score (CES). Het kan ook zijn

Waarom zou je vissen op voorntjes

Waarom zou je vissen op voorntjes?

Jaap Blokker stond bekend om zijn uitspraak dat hij liever 10 dubbeltjes verdiende dan 4 kwartjes. De risicospreiding van een hoop kleine klanten, die op een koopje afkwamen, leek aantrekkelijker dan wat minder klanten die wat meer uitgaven. Daar staat tegenover dat veel organisaties het moeilijk vinden om gezonde bedrijfsresultaten te halen met veel kleine

Top