Hoofd Artikelen

Waarom zou je vissen op voorntjes

Waarom zou je vissen op voorntjes?

Waarom zou je vissen op voorntjes?

Jaap Blokker stond bekend om zijn uitspraak dat hij liever 10 dubbeltjes verdiende dan 4 kwartjes. De risicospreiding van een hoop kleine klanten, die op een koopje afkwamen, leek aantrekkelijker dan wat minder klanten die wat meer uitgaven. Daar staat tegenover dat veel organisaties het moeilijk vinden om gezonde bedrijfsresultaten te halen met veel kleine

Klantgericht innoveren

Klantgericht innoveren in 2015

De media staan er vol mee. Allerlei lijstjes die weergeven wie of wat er in 2014 belangrijk was. Lijstjes met de beste sporters, teams en coaches. De leukste, maar ook de irritantste reclames. En dan natuurlijk het jaaroverzicht met de belangrijkste nieuwsfeiten, over Nederlanders die de meeste indruk hebben gemaakt. Of de minste,…en zo kunnen

Waarom Waarom?

Waarom ‘waarom’ ?

Het is zo’n simpele vraag…en toch stellen we hem veel te weinig aan elkaar. Ga maar eens na: we stellen veel vaker ‘hoe’ of ‘wat’ vragen, dan ‘waarom’-vragen. Als de directie bijvoorbeeld communiceert dat de komende jaren geheel in het teken staan van digitalisering van het bedieningsconcept. Stellen dan veel mensen de vraag ‘waarom?’, of

Mag ik uw aandacht?

Mag ik uw aandacht?

Begin november was er, dankzij ABN AMRO, weer volop aandacht voor de digitalisering die zich voltrekt in de retailbanking en de gevolgen die dat heeft voor het kantorennetwerk en de werkgelegenheid. Niets nieuws onder de zon. Het overgrote deel van de klanten bezoekt het kantoor eens in de 2 tot 3 jaar, meestal omdat het

Klantenservicefeedback

8 inzichten over eigentijds en effectief meten van klanttevredenheid

In tijden van slimmer en efficiënter organiseren gaat de aandacht uit naar verlaging van bedrijfslasten, optimaliseren van werkprocessen en digitaliseren van de dienstverlening. Hoe zit het in de tussentijd met (het denken over) kwaliteit en klanttevredenheid? Terwijl de corporatie in snel tempo verandert, is de meest constante factor nog altijd het feit dat er klanten zijn. Wat zouden hun

Top