Hoofd Artikelen

Bestuurders en hun verdiende loon

Bestuurders en hun verdiende loon!

Bestuurders en hun verdiende loon!

Ik weet nog goed wat het antwoord van mijn vader was toen ik hem, als klein kind, eens vroeg wat hij verdiende. “Meer dan ik krijg,” was zijn korte maar veelzeggende antwoord. Hij voegde er maar wat graag aan toe dat hij best tevreden was met zijn Mercedes van een paar ton (maximaal belaadbaar gewicht).

Klantgericht innoveren

Klantgericht innoveren in 2015

De media staan er vol mee. Allerlei lijstjes die weergeven wie of wat er in 2014 belangrijk was. Lijstjes met de beste sporters, teams en coaches. De leukste, maar ook de irritantste reclames. En dan natuurlijk het jaaroverzicht met de belangrijkste nieuwsfeiten, over Nederlanders die de meeste indruk hebben gemaakt. Of de minste,…en zo kunnen

Waarom Waarom?

Waarom ‘waarom’ ?

Het is zo’n simpele vraag…en toch stellen we hem veel te weinig aan elkaar. Ga maar eens na: we stellen veel vaker ‘hoe’ of ‘wat’ vragen, dan ‘waarom’-vragen. Als de directie bijvoorbeeld communiceert dat de komende jaren geheel in het teken staan van digitalisering van het bedieningsconcept. Stellen dan veel mensen de vraag ‘waarom?’, of

Mag ik uw aandacht?

Mag ik uw aandacht?

Begin november was er, dankzij ABN AMRO, weer volop aandacht voor de digitalisering die zich voltrekt in de retailbanking en de gevolgen die dat heeft voor het kantorennetwerk en de werkgelegenheid. Niets nieuws onder de zon. Het overgrote deel van de klanten bezoekt het kantoor eens in de 2 tot 3 jaar, meestal omdat het

Klantenservicefeedback

8 inzichten over eigentijds en effectief meten van klanttevredenheid

In tijden van slimmer en efficiënter organiseren gaat de aandacht uit naar verlaging van bedrijfslasten, optimaliseren van werkprocessen en digitaliseren van de dienstverlening. Hoe zit het in de tussentijd met (het denken over) kwaliteit en klanttevredenheid? Terwijl de corporatie in snel tempo verandert, is de meest constante factor nog altijd het feit dat er klanten zijn. Wat zouden hun

De klantrelatie in veranderend perspectief

De klantrelatie in veranderend perspectief

Aan mij is gevraagd een bijdrage aan de Maatschappelijke Barometer 2014 te leveren vanuit het perspectief van de klant. Met mijn ervaring van 15 jaar als adviseur, onderzoeker, auteur, spreker en ondernemer op het gebied van Klantgericht Ondernemen zou dat relatief eenvoudig moeten zijn. Toch heeft deze bijdrage mij de nodige hoofdbrekens gekost. Het is

Top