Hoofd Artikelen

Waarom Waarom?

Waarom ‘waarom’ ?

Waarom ‘waarom’ ?

Het is zo’n simpele vraag…en toch stellen we hem veel te weinig aan elkaar. Ga maar eens na: we stellen veel vaker ‘hoe’ of ‘wat’ vragen, dan ‘waarom’-vragen. Als de directie bijvoorbeeld communiceert dat de komende jaren geheel in het teken staan van digitalisering van het bedieningsconcept. Stellen dan veel mensen de vraag ‘waarom?’, of

Mag ik uw aandacht?

Mag ik uw aandacht?

Begin november was er, dankzij ABN AMRO, weer volop aandacht voor de digitalisering die zich voltrekt in de retailbanking en de gevolgen die dat heeft voor het kantorennetwerk en de werkgelegenheid. Niets nieuws onder de zon. Het overgrote deel van de klanten bezoekt het kantoor eens in de 2 tot 3 jaar, meestal omdat het

Klantenservicefeedback

8 inzichten over eigentijds en effectief meten van klanttevredenheid

In tijden van slimmer en efficiënter organiseren gaat de aandacht uit naar verlaging van bedrijfslasten, optimaliseren van werkprocessen en digitaliseren van de dienstverlening. Hoe zit het in de tussentijd met (het denken over) kwaliteit en klanttevredenheid? Terwijl de corporatie in snel tempo verandert, is de meest constante factor nog altijd het feit dat er klanten zijn. Wat zouden hun

De klantrelatie in veranderend perspectief

De klantrelatie in veranderend perspectief

Aan mij is gevraagd een bijdrage aan de Maatschappelijke Barometer 2014 te leveren vanuit het perspectief van de klant. Met mijn ervaring van 15 jaar als adviseur, onderzoeker, auteur, spreker en ondernemer op het gebied van Klantgericht Ondernemen zou dat relatief eenvoudig moeten zijn. Toch heeft deze bijdrage mij de nodige hoofdbrekens gekost. Het is

Wat weet ik van mijn klant

Wat weet ik van mijn klant?

Rob Beltman, Banking Review, 09-04-2014 Het is moeilijk om ons nog voor te stellen dat er ooit – in een niet al te ver verleden – een schaarste aan klantinformatie binnen organisaties was. Tegenwoordig wordt 24/7 klantdata gegenereerd uit gedigitaliseerde omgevingen binnen de muren van de eigen organisatie. En dan is er nog een grote

Top