Interessant Artikelen

Blijdorp ontmoet haar Vrienden online tijdens Corona-sluiting

Blijdorp ontmoet haar Vrienden online tijdens Corona-sluiting

De vereniging Vrienden van Blijdorp is een enthousiaste en betrokken club van mensen die Diergaarde Blijdorp een warm hart toedraagt en allerlei projecten van de iconische Rotterdamse dierentuin steunt met geld en goede wil. Om de Vrienden te bedanken en te betrekken, organiseert de Diergaarde doorgaans in het winterseizoen een vijftal lezingen, waarbij leden van

Hoe word je aantrekkelijk voor ouderen?

Consumenten van 50+ domineren in ontzettend veel sectoren niet alleen qua aantal, maar ook qua bestedingen de markt. Toch zien nog heel veel organisaties de vergrijzing van hun klantenbestand als een bedreiging, of weten ze helemaal de oudere consument niet te vinden en te binden. Seniorenexpert Edgar Keehnen (o.a. auteur van het toonaangevende marketingboek over

“Maatschappelijk speelt Excelsior in de Champions League”

Excelsior4All, het maatschappelijke hart van SBV Excelsior, heeft ongelofelijk veel betekenis voor mensen die het om wat voor reden moeilijk hebben in Rotterdam. Niels Redert, de directeur  van Excelsior4All,  komt vertellen hoe zijn club probeert het verschil te maken, niet zozeer op het veld, maar juist daarnaast. Maatschappelijk speelt Excelsior in de Champions League –

Webinar: Citymarketing in crisistijd

Ook in crisistijd is Rotterdam natuurlijk de mooiste rotstad die er is… Maar Covid-19 zorgt ook voor veel uitdagingen voor de stad, voor haar internationale en lokale ondernemers en voor iedereen die in deze wereldstad afhankelijk is van bijvoorbeeld toerisme. Wilbert Lek is directeur van Rotterdam Partners en nam je in dit webinar mee in wat deze

Het recht op ONgelijke behandeling

In onze maatschappij leidt ongelijkheid in toenemende mate tot onrust en woede. Of het nu gaat om inkomensongelijkheid, ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, ongelijkheid op basis van etniciteit of seksuele geaardheid…er is grote verontwaardiging over en organisaties worden erop aangesproken en moeten zich ertegen uitspreken. Want in tegenstelling tot enkele jaren geleden verwacht de maatschappij nu

Webinar Coöperatief Ondernemen met Jasper Klapwijk

Kijk dit webinar uit de reeks klantgericht Maatschappelijk Ondernemen van H3ROES i.s.m. CustomerTalk terug. Te gast was Jasper Klapwijk van bureau Kantelingen. Jasper heeft in veel gemeenten en voor diverse organisaties coöperatieve samenwerkingsvormen tot stand en tot wasdom helpen komen! Hij deelde tips uit zijn praktijk over hoe je effectief klanten in hun rol als burger,

De moderne Triple Play van ondernemen

Een al oud, maar nog steeds veel gehanteerd model voor het bepalen van strategische focus is dat van Michael Treacy en Fred Wiersema, afkomstig uit hun boek ‘The Discipline of Market Leaders’  uit 1995. Volgens hen moeten bedrijven kiezen om te excelleren in 1 van 3 disciplines: Customer Intimacy, Operational Excellence of Product Leadership.  H3ROES verzorgt

Laat je klantvisie vliegen  (van beleid naar beweging) 

Er zijn veel organisaties die al beschikken over een klantvisie maar  in de praktijk niets zien veranderen. Hiervoor zijn uiteraard verschillende  oorzaken  aan te wijzen die variëren van leiderschap, tot een niet inspirerende visie, het ontbreken van de juiste vaardigheden en structuur  etcetera.    In de praktijk zien wij dat het meestal stuk loopt op de  concrete doorvertaling naar de customer journey  van de klant  en de  concrete

Top