Mensen en verandering, een kwestie van maatwerk

Mensen en verandering, een kwestie van maatwerk

Wie is er niet bezig om het klantgericht denken en doen binnen de organisatie te verbeteren? Dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Niet alleen heeft het impact op de processen en systemen, maar natuurlijk vooral op de mensen. Hoe zorg je ervoor dat iedereen de schouders eronder zet? Je weet ongetwijfeld ook dat 50 tot 70 procent van de organisatieveranderingen niet het gewenste doel heeft bereikt. Komt dat door de klassieke benadering van verandermanagement of doen we gewoon iets niet goed in de uitvoering? Waar ligt de sleutel voor succesvolle verandering van een product- of procesgerichte organisatie, naar een klantgerichte of klantgedreven organisatie?

En is die ene sleutel er wel? Misschien hebben we voor verschillende sloten ook verschillende sleutels nodig. Hanno laat zien dat je actieonderzoek in kan zetten om veranderingen flexibel en open te benaderen. Lees het volledige artikel als je benieuwd bent wat dit betekent voor organisaties die in verandering zijn: Pdf-icon Mensen en verandering, een kwestie van maatwerk.

Benieuwd hoe je actieonderzoek kan inzetten om succesvol veranderingen te implementeren? Neem dan contact op met Hanno (06 52 39 31 71 of hanno@H3ROES.nl).

 

Vul hieronder je e-mailadres in en ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief.


Auteur(s)

Relevante berichten

Top