H3ROES en de helden van het Register voor Marketeers

Registeer Marketeers duiken in H3ROES klantrede

Op 4 maart jongstleden zijn ruim 20 Register Marketeers in het auditorium van Ziggo in Utrecht uitgedaagd om samen met H3ROES de Klantrede 2015 te doorgronden. De RM-ers kwamen hier niet alleen om kennis te nemen van de klantrede, maar ook om zich inhoudelijk te verdiepen in de onderliggende trends. In de zaal waren maar liefst 103 kaartjes met daarop de trends die uiteindelijk waren geclusterd tot de 5 thema`s uit de Klantrede 2015.

Tijdens deze kennissesie, die met heuse PE-punten werd gewaardeerd, kregen de RM-ers de opdracht mee om een trendkaartje te kiezen en op een H3ROES bierviltje te noteren wat daarvan de impact op de marketingfunctie en -organisatie zou zijn. Na drie “korte minuten” werd deze notitie doorgegeven aan de volgende Register Marketeer die op het viltje aanvulde wat dat op zou leveren. Daarna vulde een derde persoon aan wat er voor nodig zou zijn om de trend gestalte te geven. Dit leverde vervolgens een boeiende discussie op die uiteindelijk per tafel leidde tot een drietal prikkelende stellingen over hoe het marketingvak zich zou kunnen ontwikkelen.

Vervolgens maakten de aanwezigen per stelling een keuze door letterlijk “over de streep te stappen”. Voor- en tegenhangers van de stelling moesten vervolgens de andere kant van de ruimte overtuigen om over te stappen naar hun kant. Boeiende, soms plagerige discussies leidden uiteindelijk tot het inzicht dat de marketingorganisatie grote veranderingen gaat doormaken. De trends worden herkend en zullen onmiskenbaar van invloed zijn op het ondernemen in de toekomst.

Wil je meer weten? Lees het volledige artikel: Pdf-icon H3ROES en de helden van het Register voor Marketeers

Nieuwsgierig? Neem contact met ons op (info@H3ROES.nl of 06 55 78 63 52)!

 

Wil je op de hoogte gehouden worden van H3ROES activiteiten?

Vul hieronder je e-mailadres in en ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief.


 

Auteur(s)

Relevante berichten

Top