Rob Beltman schreef het beste Marketingboek van 2017

‘De marketingorganisatie van de toekomst’ van Rob Beltman is verkozen tot het beste marketingboek van 2017. Dat heeft het Platform Innovatie in Marketing (PIM) op 28 november bekendgemaakt. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 15e keer uitgereikt. Tijdens de drukbezochte presentatie bij Beeckestijn Business School in Leusden, waar de genomineerden een toelichting gaven op hun publicaties, mochten naast Rob Beltman ook Robert Kok, Hugo Gruijters en Janeke de Zeeuw een  award in ontvangst nemen. Zij schreven het beste Marketing Studieboek 2017, te weten ‘Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport’.

Nieuw marketingvakmanschap

“We zijn vanavond getuige geweest van nieuw marketingvakmanschap”, stelde juryvoorzitter Hans Molenaar. “Alle genomineerden behandelen, vanuit een onderbouwde visie en kennis, hoe marketing meer impact krijgt voor allerlei soorten organisaties en allerlei typen vraagstukken van commerciële aard. Deze vakmensen hebben de moeite genomen – naast hun enorm drukke werkzaamheden – hun visie, mening en ervaring op schrift te stellen en een discussie aan te gaan om marketeers te helpen het vak nog beter uit te oefenen. Dit verdient veel respect en lof.”

De marketingorganisatie van de toekomst

“De afgelopen jaren zijn veel marketingboeken verschenen, maar slechts weinig boeken behandelen hoe je marketing binnen een organisatie integraal organiseert. En dat terwijl in een aanzienlijk aantal publicaties geklaagd wordt over de beperkte rol van marketing op directieniveau. Door de enorme transformatie die onze samenleving momenteel kenmerkt, is snel en concreet reageren op veranderingen van de markt en de klant een absolute eis voor bedrijven en instellingen om te overleven.”

De inrichting van de marketingfunctie

“Een integrale en passende inrichting van de marketingfunctie binnen organisaties is complex, maar extreem relevant en noodzakelijk voor succes. Dat laat Rob Beltman zien in ‘De marketingorganisatie van de toekomst’, een boek dat een degelijke en brede aanpak heeft en met vele interessante voorbeelden is geïllustreerd. Hij geeft met deze publicatie een zeer relevante bijdrage aan de essentiële discussie over de rol en bijdrage van marketing in de toekomstige organisatie. Ook de opbouw om vanuit de voornaamste activiteiten binnen de nieuwe marketing de brug te slaan naar mogelijke organisatievormen spreekt de jury aan.”

PIM Marketing Literatuur Prijs 2017.

“Rob Beltman heeft met de ‘De marketingorganisatie van de toekomst’ een belangrijk stuk gereedschap geleverd voor organisaties en marketeers die de noodzaak inzien om de marketingactiviteiten opnieuw in te richten. Het is een ‘vol’ boek dat wij als jury echt als een must zien voor de moderne organisatie om marketing naar een hoger plan te tillen. Het is dan ook een terechte winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2017.”

Auteur(s)
Top