Willem van Putten

Willem van Putten

Willem van Putten heeft veel bedrijven geholpen op het pad van commercial excellence, zowel grote multinationals als kleine lokale bedrijven. Ook hierbij staat klantgerichtheid centraal: ga in de schoenen van je klant staan en help hem verder met de externe- en interne koppijndossiers en uitdagingen. Hij deed dit zowel vanuit de rol als algemeen of commercieel directeur maar ook als consultant of programma directeur. Bedrijven waar hij voor gewerkt heeft zijn onder andere: ING, KEMA, PinkRoccade, GTI, Vopak, ISDC.

Op basis van deze ervaringen en zijn ervaring als directeur merger & acquisitions (M&A) heeft hij een model ontwikkeld: de bouwstenen van de commerciële organisatie. Dit model is gebruikt bij M&A, het doorlichten van de commerciële functie van bedrijven samen met de directie en in onderwijssituaties: Management Development Programma’s, sales leadership en account management programma’s op zowel hogescholen als universiteiten. Door middel van dit model worden de commerciële pijnpunten blootgelegd, de prioriteiten bepaald en de activiteiten gedefinieerd om het succes te vergroten.

Op dit moment is hij kerndocent bij een aantal blended learning programma’s voor Crowdale op het gebied van sales en account management voor onder andere USG en KPN. Samen met medelid van H3ROES Annette Schenk heeft hij het boek sales en account management geschreven.

Neem voor meer informatie contact op met Willem (willem.putten@gmail.com of 06 53 35 89 19).

Auteur(s)
Tags ,

Relevante berichten

Top