CustomerTalk en H3ROES organiseren sinds 17 november wekelijks een moment van inspiratie voor iedereen die meer succesvol klantgericht en maatschappelijk impactvol wil ondernemen. Op dinsdag 24 november was gastvrijheidstrainer en cabaretier Milo Berlijn te gast in de H3ROES studio, voor een spontaan en afwisselend webinar over het belang van gastvrijheid en het sturen op houding…
De reis van een held
Niet veel mensen zien zichzelf als held. Maar als je naar klassieke heldenverhalen en mythes kijkt, ontdek je dat het vaak de meest normale mensen zijn die zich tot held ontpoppen. Het is een soort ‘roeping’, die je pas ontdekt na een lange reis. Na meermalen met jezelf geconfronteerd te zijn en daardoor ontdekt te…
Diversiteitsmanagement in klantrelaties
Sinds enkele weken volg ik de cursus ‘Management of Diversity and Inclusion’. Interessant, dacht ik, waarom en hoe denkt men in theorie en ervaart men in de praktijk dat diversiteit te managen is en moet zijn? Met een enigszins cynische houding las ik daarom de verschillende theorieën waarop diversiteit invloed heeft op prestaties. Enerzijds kan…
Wat relatiemanagers kunnen leren van neushoorns
Ik hoorde er echt van op afgelopen dinsdag tijdens een vroege autorit, luisterend naar het Radio 1 journaal; Ook de kleinste organismen blijken met elkaar te kunnen communiceren. In het nieuwsbericht werd melding gemaakt van samenwerking tussen de meest primitieve bacteriën. Als er eentje ziek of zwak is merken de anderen dat en zorgen ze…
Klantbelang …
“Niet de klant moet centraal staan, maar het klantbelang” is een veelgehoorde zinsnede in de bankensector, de zorgsector, het onderwijs en bij woningcorporaties. Het is tekenend om twee redenen: dat klantbelang is kennelijk uit het oog verloren kennelijk is er een discrepantie tussen de klant centraal stellen en diens belang Het eerste punt hoef ik…