CustomerTalk en H3ROES organiseren sinds 17 november wekelijks een moment van inspiratie voor iedereen die meer succesvol klantgericht en maatschappelijk impactvol wil ondernemen. Op dinsdag 24 november was gastvrijheidstrainer en cabaretier Milo Berlijn te gast in de H3ROES studio, voor een spontaan en afwisselend webinar over het belang van gastvrijheid en het sturen op houding…
Zet de klantgerichte helden in het zonnetje
De mensen uit de zorg staan op het ogenblik terecht in het zonnetje. Hoe zij ons allen helpen is natuurlijk meer dan geweldig. Maar er zijn natuurlijk veel meer personen en bedrijven die de afgelopen tijd hele mooie dingen voor de maatschappij en hun klanten doen. Een aantal mooie initiatieven: – Muziek spelen buiten voor…
Geoptimaliseerde informatievoorziening sociaal Domein Veenendaal in 24 uur
De gemeente Veenendaal wilde de informatievoorziening en dienstverlening richting inwoners optimaliseren. De volgende thema’s waren hierbij van belang: Welzijn Wijkgericht werken Eigenaarschap Inspraak Toegang De gemeente wilde met betrekking tot deze thema’s inzicht verkrijgen in de wensen van verschillende doelgroepen inwoners over hoe en waar zij informatie willen krijgen en hoe zij verder geholpen willen…
Zet OMA achter de geraniums met NIVEA
Wie kent Nivea niet? De meesten van ons kennen die pot met dikke, vette crème ook nog wel uit hun jeugd. Als je vroeger naar het strand ging, werd er nauwelijks of niet met zonnebrand ingesmeerd. Huidkanker als gevolg van gevaarlijke Uv-straling was nagenoeg onbekend. Je speelde gewoon onbeschermd in je zwembroekje of badpakje. Na…
Help, ik ben een schelp!
Luisteren is binnen dienend leiderschap één van de belangrijkste competenties/vaardigheden die een leider tot in zijn vezels moet beheersen. De kunst van het luisteren is namelijk eerst de ander begrijpen voordat je zelf begrepen wordt. Eerst geven en dan pas halen. En om het extra ingewikkeld te maken, begint het geven bij jezelf. Begint het…
Gastvrijheid als inspiratie
Gastvrijheid levert echt inspiratie op! Da laatste weken tour ik door het land om met gastvrijheid organisaties te inspireren. Waarom dan zult u zich afvragen… wat kunnen wij met gastvrijheid? Bij een grote bank zijn we aan de slag om excellente klantbeleving betekenis te geven. Waar zien wij excellente klantbeleving? Velen geven dan een voorbeeld…
Rust zal je redden
Ik deel een paar van mijn meest wezenlijke tips met je die ik zelf altijd toepas bij de voorbereiding van belangrijke gesprekken. Hoe kalmer en rustiger ik namelijk blijf, des te beter verloopt het gesprek. Onmisbaar dus. Iedereen heeft gesprekken die je enigszins oncomfortabel maken, op voorhand al. En het maakt niet uit of je…
Denken vanuit de klant? Hoe doen we dat eigenlijk?
Ik kom bij veel bedrijven over de vloer zoals bouwbedrijven, zorginstellingen, leisure bedrijven, gemeentes. Allerlei bedrijven die te maken hebben met klantcontact. Ik vind het super om bij al die bedrijven aan tafel te schuiven en te praten over wat mij drijft, organiseren vanuit klantperspectief. Dat klinkt nog heel hoogover realiseer ik me terwijl ik…
- 1
- 2