Voor veel organisaties zijn het verwarrende tijden als het gaat om de relatie die ze onderhouden met hun klanten. Of dat nu studenten, cliënten, burgers, consumenten of bewoners zijn, overigens. Vaak wringt daar de schoen al als eerste: hoe benoem je ze en wie reken je dan wel en wie niet tot jouw klanten? Zijn…
Participatie lessen van een hardleerse UvA
Voor iedereen die iets heeft met klantgerichtheid en participatie is het volgen van de worsteling van de UvA om studenten meer inspraak te geven op het onderwijs en het beleid van de Universiteit een must. Hoe kan het zover komen dat een groep betrokken klanten zich zo genegeerd voelt dat zij tot een bezetting moesten…
Members betrekken tot na het winkelmandje
Steeds meer bedrijven proberen hun klanten uit alle macht te betrekken bij hun merk, product of organisatie door ze om hun mening te vragen, communities op te zetten of klantgroepen op te stellen. Zo voert HEMA op dit moment prijsverlagingen door op door klanten gekozen producten. Wat echter de grootste uitdaging blijkt in het betrekken…
Launch LEAN IT Association
16 april 2015 was de aftrap van de global Lean IT Association. Het bijzondere aan deze foundation is dat het is opgezet door concurrenten op het gebied van training en certificering. Zes partijen slaan de handen ineen om een keurmerk op de markt te brengen dat kwaliteit van de Lean IT standaarden garandeert. H3ROES lid Mark…
H3ROES en de helden van het NNK
Eind 2014 hebben 24 klantgedreven professionals (vanuit zeer diverse achtergronden) met elkaar nagedacht over de belangrijkste trends voor klantgericht ondernemen. Dit leidde tot de Klantrede 2015… een trendoverzicht dat niet onopgemerkt is gebleven. De rede werd meer dan 6.000 keer gedownload en de laatste uitzending van BNR’s klantenshow was eraan gewijd. Wie het leest wordt…
De klantrede 2015: verbinden of verliezen
Op woensdagmiddag 10 december hebben meer dan 20 professionals, allen helden op het gebied van klantgericht ondernemen, hun krachten gebundeld om de klantrede 2015 op te stellen. Het is daarmee het resultaat van een unieke samenwerking tussen specialisten, die ieder op hun eigen vakgebied Nederlandse organisaties in profit en not-for-profit sectoren helpen om klantgerichter te…
Klantbelang …
“Niet de klant moet centraal staan, maar het klantbelang” is een veelgehoorde zinsnede in de bankensector, de zorgsector, het onderwijs en bij woningcorporaties. Het is tekenend om twee redenen: dat klantbelang is kennelijk uit het oog verloren kennelijk is er een discrepantie tussen de klant centraal stellen en diens belang Het eerste punt hoef ik…
Case Elan Wonen
Elan Wonen is een woningcorporatie die in de woonbehoeften van zo’n 20.000 mensen in Haarlem, Heemstede en Velsen voorziet. Zij doet dat met een bezit van rond de 8.000 woningen, winkels en bedrijfsruimten en de inzet van zo’n 90 enthousiaste medewerkers. Met de dienstverlening van Elan Wonen is niet veel mis, getuige het in bezit…
- 1
- 2