Een al oud, maar nog steeds veel gehanteerd model voor het bepalen van strategische focus is dat van Michael Treacy en Fred Wiersema, afkomstig uit hun boek ‘The Discipline of Market Leaders’ uit 1995. Volgens hen moeten bedrijven kiezen om te excelleren in 1 van 3 disciplines: Customer Intimacy, Operational Excellence of Product Leadership. H3ROES verzorgt…
Heeft u nog geen klantvisie?
Het zijn turbulente tijden, waarin grote economische, sociale, maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zorgen voor verwarring en onzekerheid. Zeker bij veel beleidsmakers in het publieke domein. Wie kent het gezegde “regeren is vooruitzien” niet? Maar juist dat vooruitzien en vanuit een sterke visie samenwerken aan realisatie van ambities, staat onder druk. Wie voelt zich nog comfortabel…
Bestuurders en hun verdiende loon!
Ik weet nog goed wat het antwoord van mijn vader was toen ik hem, als klein kind, eens vroeg wat hij verdiende. “Meer dan ik krijg,” was zijn korte maar veelzeggende antwoord. Hij voegde er maar wat graag aan toe dat hij best tevreden was met zijn Mercedes van een paar ton (maximaal belaadbaar gewicht).…
Klantgericht innoveren in 2015
De media staan er vol mee. Allerlei lijstjes die weergeven wie of wat er in 2014 belangrijk was. Lijstjes met de beste sporters, teams en coaches. De leukste, maar ook de irritantste reclames. En dan natuurlijk het jaaroverzicht met de belangrijkste nieuwsfeiten, over Nederlanders die de meeste indruk hebben gemaakt. Of de minste,…en zo kunnen…