Of je nu onderneemt voor de winst, of als stichting of vereniging je inzet voor een goed doel of voor je leden: succes hangt altijd af van de perfecte balans vinden tussen je klantprestaties, een gezonde bedrijfsvoering en maatschappelijke impact. De meest sterke merken en organisaties weten die drie aspecten nog krachtig te verbinden ook!…
PIM Trendfest: Nieuwe perspectieven voor nieuwe tijden
“Waar lig je nu eigenlijk wakker van?”. Die vraag schoot vanochtend in mijn hoofd terwijl ik een uurtje eerder mijn ogen open had dan de wekker me eigenlijk zou herinneren aan de start van de eerste werkdag in februari. “Van het PIM Trendfest!” moet het simpele antwoord luiden. En dat is tegelijkertijd wel en niet…
Klantgericht Maatschappelijk Ondernemen: waarom en hoe?
Of je nu onderneemt voor de winst, of als stichting of vereniging je inzet voor een goed doel of voor je leden: succes hangt altijd af van de perfecte balans vinden tussen je klantprestaties, een gezonde bedrijfsvoering en maatschappelijke impact. De meest sterke merken en organisaties weten die drie aspecten nog krachtig te verbinden ook!…
Blijdorp ontmoet haar Vrienden online tijdens Corona-sluiting
De vereniging Vrienden van Blijdorp is een enthousiaste en betrokken club van mensen die Diergaarde Blijdorp een warm hart toedraagt en allerlei projecten van de iconische Rotterdamse dierentuin steunt met geld en goede wil. Om de Vrienden te bedanken en te betrekken, organiseert de Diergaarde doorgaans in het winterseizoen een vijftal lezingen, waarbij leden van…
Hoe word je aantrekkelijk voor ouderen?
Consumenten van 50+ domineren in ontzettend veel sectoren niet alleen qua aantal, maar ook qua bestedingen de markt. Toch zien nog heel veel organisaties de vergrijzing van hun klantenbestand als een bedreiging, of weten ze helemaal de oudere consument niet te vinden en te binden. Seniorenexpert Edgar Keehnen (o.a. auteur van het toonaangevende marketingboek over…
“Maatschappelijk speelt Excelsior in de Champions League”
Excelsior4All, het maatschappelijke hart van SBV Excelsior, heeft ongelofelijk veel betekenis voor mensen die het om wat voor reden moeilijk hebben in Rotterdam. Niels Redert, de directeur van Excelsior4All, komt vertellen hoe zijn club probeert het verschil te maken, niet zozeer op het veld, maar juist daarnaast. Maatschappelijk speelt Excelsior in de Champions League –…
Webinar: Citymarketing in crisistijd
Ook in crisistijd is Rotterdam natuurlijk de mooiste rotstad die er is… Maar Covid-19 zorgt ook voor veel uitdagingen voor de stad, voor haar internationale en lokale ondernemers en voor iedereen die in deze wereldstad afhankelijk is van bijvoorbeeld toerisme. Wilbert Lek is directeur van Rotterdam Partners en nam je in dit webinar mee in wat deze…
Het recht op ONgelijke behandeling
In onze maatschappij leidt ongelijkheid in toenemende mate tot onrust en woede. Of het nu gaat om inkomensongelijkheid, ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, ongelijkheid op basis van etniciteit of seksuele geaardheid…er is grote verontwaardiging over en organisaties worden erop aangesproken en moeten zich ertegen uitspreken. Want in tegenstelling tot enkele jaren geleden verwacht de maatschappij nu…