Meer impactvol maatschappelijk ondernemen

Wat kun je als maatschappelijke onderneming nu leren van een Betaald Voetbal Organisatie? Nou…best veel, dat blijkt ten minste uit het gesprek dat we hadden met Niels Redert van de Stichting Excelsior4All, die te gast was in de wekelijkse webcast-serie van H3ROES i.s.m. CustomerTalk over het onderwerp Klantgericht Maatschappelijk Ondernemen.

Kijk het webinar hier terug of, als je liever op je gemak leest: download het artikel

Excelsior4All is de volledig onafhankelijke maatschappelijke tak van Betaald Voetbal Organisatie Excelsior, die de stad Rotterdam op sportief vlak natuurlijk deelt met Feyenoord en Sparta. Excelsior4All is een groeiende en bloeiende organisatie, die grote namen als DHL en Coca Cola aan zich weet te binden en veel impact realiseert. Niels Redert gaf in dit webinar, dat werd geleid door Ronald Provoost van H3ROES, de nodige geheimen prijs die aan de basis staan van het succes van Excelsior4All. Hier zijn er een paar:

  1. Wees 100% transparant en open
  2. Breng focus aan op enkele impactgebieden
  3. Formuleer heldere ambities en maak daarop afspraken
  4. Vraag meerjarig commitment van partijen met wie je werkt
  5. Zorg voor brede binding met je partners (op meerdere vlakken)
  6. Denk in win-win-win: voor de partner, de club en de samenleving
  7. Wees vastberaden op je doel, flexibel op het pad
  8. Blijf ambitieus en zie succes vooral als springplank naar meer

Nieuwsgierig naar zijn verhaal? Lees het gratis artikel:

Auteur(s)
Top