CASES

Heijmans wonen customer journey

MARKTOETS VOOR DUURZAAM WOONCONCEPT

HEIJMANS HORIZON

Heijmans was voornemens een eigen productiefaciliteit voor industrieel gebouwde Heijmans Horizon (houtbouw) woningen op te zetten. Dit vergt een enorme investering. Om een eigen productiefaciliteit rendabel te maken en daadwerkelijk goedkoper en duurzamer te kunnen fabriceren, is het noodzakelijk volume te kunnen maken en daarvoor is perfecte aansluiting bij de markt erg belangrijk. Heijmans wilde graag weten of er vanuit de markt ruimte zou zijn voor voldoende industriële houtskeletbouw woningen, voor welke doelgroepen precies en onder welke voorwaarden. H3ROES deed onderzoek om de marktpotentie te bepalen en aandachtspunten voor de positionering te formuleren. 

H3ROES maakte gebruik van Attribute Value Mapping en Value Laddering als technieken om waarden en behoeften aan productkenmerken te kunnen koppelen. Zowel kwalitatieve als kwantitatieve methoden werden ingezet voor het verzamelen en verdiepen van inzichten. De markttoets leverde 3 belangrijke deliverables op in een tijdsbestek van krap 2 maanden: 

1. Input voor de investeringsbeslissing: Zullen de beoogde productieaantallen? 

2. Productontwikkeling: Welke onvervulde klantbehoeften of extra onderscheidende elementen kunnen nog toegevoegd worden? 

3. Marketing en sales: Welke beoogde doelgroepen hebben welke Unique Buying Reasons en met welke promise (merkbelofte) en productkenmerken (waarheden) kan Heijmans Horizon zich onderscheiden en hen overtuigen?

Michael Vrins, Manager Woonconcepten bij Heijmans Wonen, zegt over dit project:

WIL JE MEER HIEROVER WETEN?

Heb jij een product, dienst of dienstverleningsconcept dat je graag wilt laten toetsen? Wil je het beter kunt afstemmen op klantverwachtingen, relevanter en meer onderscheidend kunnen positioneren en beter kunnen inschatten wat het marktpotentieel is?

Neem contact op met ons of maak een belafspraak.

MAAK EEN AFSPRAAK

Vul je gegevens in en we nemen snel contact op!

Ga naar de inhoud