CASES

MARKETING VOOR SALES PROFESSIONALS

VMN MEDIA

Marketing is een ontzettend mooie en breed vakgebied, dat veel te vaak allen geassocieerd wordt met Marketing Communicatie en bij veel organisaties niet optimaal is geïntegreerd in de organisatie. De aansluiting tussen Marketing en Sales is daarbij bijna legendarisch moeizaam. Sales en accountmanagers zien marketeers vaak als creatieve vogels die vooral verkoopondersteunende middelen moeten maken en (betere) leads moeten helpen genereren. Marketeers zien de Sales nogal eens als platte jagers, die altijd de schuld geven aan de propositie, promotie of de prijs als de verkoop tegenvalt.

Bij VMN Media (voorheen VakMediaNet) verzorgde Willem van Putten, Sales en Accountmanagement expert, een programma waarin het beter begrijpen van Marketing een belangrijke deelmodule was. Niet in de laatste plaats omdat VMN Media’s doelgroep veelal bestaat uit marketeers, die hun budgetten voor een hopelijk groot deel alloceren aan de diverse media van het bedrijf. Rob Beltman verzorgde aan de hand van zijn boek Marketingorganisatie van de Toekomst een workshop waarin het Sales & Accountmanagement van VMN Media meer inzicht kreeg in de volwassenheid van marketing binnen diverse organisaties en de hulpvragen die in die fase spelen.

Rik Ruts, Chief Commercial Officer bij VMN Media, zegt hierover: “Rob’s effort en bijdrage aan de VMN Sales Academy was zeer waardevol. We hebben van alle deelnemers positieve feedback ontvangen. Met de inzichten die we opdeden en de handvatten die we kregen, zetten wij een mooie en belangrijke stap!”

WIL JE MEER HIEROVER WETEN?

Zoek jij een programmaleider of gewoon een docent of trainer voor een deel van een opleidingsprogramma dat gaat over klantgerichtheid, marketing en/of maatschappelijk ondernemen? Laat ons vanuit de brede ervaring en het netwerk van H3ROES een programma of module op maat ontwikkelen.

Neem contact op met ons of maak een belafspraak.

MAAK EEN AFSPRAAK

Vul je gegevens in en we nemen snel contact op!

Ga naar de inhoud