CASES

Bootcamp voor woningcoorporaties

VERSNELD KLANTGERICHT VERANDEREN DOOR BOOTCAMP

KWH

‘De huurder als uitgangspunt bij alles wat we doen’, ‘werken vanuit klantwaarden’. Het zijn mooie beloftes die we vaak terug zien komen in plannen van corporaties. De wil om te werken vanuit de behoeftes van huurders is er bij veel corporaties. Maar zo eenvoudig is het in de praktijk vaak niet. Klantgericht werken vraagt wat van je organisatie en je medewerkers. De deelnemers van onze Bootcamps, die we namens kwaliteitsplatform KWH mogen verzorgen, weten dat als geen ander.

In de KWH bootcamps werken maximaal 20 beleidsmakers, leidinggevenden en veranderaars van woningcorporaties gedurende 2 intensieve dagen aan een effectieve veranderaanpak. Da doen ze onder begeleiding van programmamanager Rob Beltman van H3ROES. Iedere deelnemer brengt zijn eigen veranderopgave mee. Dat kan een relatief klein vraagstuk zijn, gericht op verbetering van de webcare, bijvoorbeeld. Maar het mag ook een wat grotere opgave zijn, rondom bijvoorbeeld het laten leven van de klantvisie of de invulling van de klantgerichte rol van de corporatie bij bijvoorbeeld overlast, leefbaarheid, woonbeleving of huurbetaling. Het gaat erom dat je iets te weeg wilt brengen en samen met professionals uit andere corporaties aan de slag wilt.

Kenmerkend aan de bootcamp is dat deelnemers in een interactief programma vooral zelf aan de slag gaan met hun veranderopgave. Daarbij ondersteund door coaches en experts. Het contact met vakgenoten die met dezelfde vragen ‘worstelen’, de experts die hun verhaal vertellen en inspireren, en de combinatie van theorie en oefeningen, zorgen voor nieuwe inzichten en handvatten om direct mee aan de slag te gaan.

Maaike Berkel, adviseur Auditing en Benchmarking van KWH Bootcamp zegt over dit project:

WIL JE MEER HIEROVER WETEN?

Wil je een inspirerend, energiek en concreet verandergericht programma voor jouw medewerkers of voor je leden? Laat ons vanuit de brede ervaring en het netwerk van H3ROES een programma op maat ontwikkelen.

Neem contact op met ons of maak een belafspraak.

MAAK EEN AFSPRAAK

Vul je gegevens in en we nemen snel contact op!

Ga naar de inhoud