Boek ‘Gewoon Geweldig’

boek Gewoon Geweldig over klantgerichtheid bij woningcorporaties

Boek Gewoon Geweldig gelanceerd

Speciaal voor woningcorporaties schreef Rob Beltman het boek ‘Gewoon Geweldig – extreme klantgerichtheid bij woningcorporaties’. Het boek verscheen onlangs en is een pleidooi om deze maatschappelijk gedreven, maar toch ook vaak op vastgoed (product) en dienstverlening (proces) gerichte organisaties (nog) meer klantgericht te helpen werken. Omdat op deze manier financiële prestaties, maatschappelijke prestaties en klantprestaties daadwerkelijk verbeterd kunnen worden, zonder dat er een soort driebenige spagaat tussen ontstaat.

De waarde van wonen

Woningcorporaties hebben een helder vastgelegde wettelijke kerntaak: voldoende betaalbare woningen bouwen, verhuren en onderhouden voor mensen met een laag inkomen. Wie niet verder kijkt dan het nijpende woningtekort en de strijd om wonen betaalbaar te houden en dus toegankelijk voor een weer rap groeiende doelgroep, zou mogelijk zijn volle aandacht storten op de vastgoed-kant van de corporatie-opgave. Zeker omdat ook de kwaliteit en de verduurzaming van het woningbezit veel aandacht vraagt. Maar wonen is zoveel meer dan een woning hebben die je kunt betalen. En de focus op vastgoed of dienstverleningsprocessen, zoals dagelijks onderhoud en mutaties, in plaats van op de mensen voor wie je het doet, veroorzaakt veel frictie.

Dit boek vertrekt vanuit de waarde van wonen en legt het accent op voor wie de corporatie wat wil betekenen…en naturlijk waarom! Van daaruit worden de belangrijste bouwstenen van een extreem klantgerichte corporatie in diverse hoofdstukken behandeld. Zo is er veel aandacht voor de klantvisie, voor klantkennis en -inzicht, Leiderschap & sturing, Cultuur & gedrag, klantbeleving en het vergroten van bewonersbetrokkenheid. Telkens wordt theorie benut die vanuit de praktijk wordt toegepast of toepasbaar wordt gemaakt. Praktische tips mogen daar natuurlijk niet bij ontbreken!

Voor wie is dit boek geschreven?

Ton Moors, Manager Wonen bij Goed Wonen Gemert, zei over het boek:

Erg inspirerend en uitnodigend voor al diegene die binnen een corporatie het voortouw nemen om het dagelijks verbeteren van de dienstverlening te initiëren, stimuleren en faciliteren. Ik denk hierbij in iedere geval aan MT-leden (incl. directeur-bestuurders), eventuele andere leidinggevenden en beleidsmedewerkers. Tot slot is het ook toegankelijk genoeg geschreven voor medewerkers die meer vanuit de praktijk hun schouders zetten onder de dienstverlening en meer onderbouwing of houvast zoeken.

 

Wil je het boek ontvangen, dan kun je het uiteraard bij ons bestellen
(Prijs: E 25,- per stuk, excl verzendkosten).

Share:

Meer blogs

H3ROES Heartbeat Podcast – Diergaarde Blijdorp

De afgelopen 10 jaar hebben organisaties zich stukje bij beetje gerealiseerd dat Maatschappelijk Ondernemen geen keuze is. De verplichting wordt gevoeld, soms vanuit moreel of ethisch besef of vanuit een welbegrepen eigenbelang.

ESG-rapportage en maatschappelijk ondernemen

Moeten we wel blij zijn dat MVO moet

De afgelopen 10 jaar hebben organisaties zich stukje bij beetje gerealiseerd dat Maatschappelijk Ondernemen geen keuze is. De verplichting wordt gevoeld, soms vanuit moreel of ethisch besef of vanuit een welbegrepen eigenbelang.

De kracht van anders denkenden

In de huidige maatschappij maken toenemende polarisatie en intolerantie tegenover verschillende meningen velen onrustig. Dit fenomeen wordt versterkt door social media, die het luisteren naar en begrijpen van andere standpunten bemoeilijken.

Stuur ons een bericht

MAAK EEN AFSPRAAK

Vul je gegevens in en we nemen snel contact op!

Ga naar de inhoud