Vrijwilligers vinden, boeien en binden

Welke organisatie zou er nu niet heel graag een club enthousiaste en intrinsiek betrokken collega’s hebben die ook nog eens geheel belangeloos hun tijd en energie ter beschikking stellen? Het lijkt misschien verwonderlijk dat niet meer organisaties werk maken van het vinden, boeien en binden van vrijwilligers. Het fenomeen komt bij veel clubs en verenigingen, maar ook scholen en goede doelen veel voor. Maar bij woningcorporaties, zorginstellingen en kinderopvang-organisaties al veel minder.

De reden daarvoor is uiteraard dat het niet zo simpel en ideaal is als het lijkt. Met enige regelmaat valt te lezen dat het voor clubs en verenigingen steeds moeilijker wordt mensen te vinden die zich structureel vrijwillig in willen zetten. En waar er vrijwillige inzet is, is de kwaliteit daarvan soms een discussiepunt, of zelfs een regelrecht risico. Patiëntenverenigingen, goede doelen en woningcorporaties worstelen met de kwaliteit van participatiestructuren.

In de onderstaande whitepaper delen we enkele succesfactoren van het werken met vrijwilligers, die je kunnen helpen een beter beleid voor de werving, inzet en binding van vrijwilligers te maken.

Neem contact op

Wil je meer weten over het succesvol managen van een enthousiaste, diverse en betrokken vrijwilligersbase en ook eens een ‘gezondheidscheck’ op jouw community laten doen?

Stuur een mail naar info@H3ROES.NL of maak via onze website een terugbelafspraak.

Share:

Meer blogs

H3ROES Heartbeat Podcast – kinderopvang SKBNM

In de H3ROES Heartbeat podcast presenteren we aansprekende professionals die praten over hun impact op mensen, markten en de maatschappij. Luister naar deze editie met Mariska Ristjouw, directeur-bestuurder van de maatschappelijke kinderopvang-organisatie SKBNM. Dagelijks dragen zij voor 3500 kinderen in de Gooise Meren bij aan hun groei en ontwikkeling.

H3ROES Heartbeat Podcast – Diergaarde Blijdorp

De afgelopen 10 jaar hebben organisaties zich stukje bij beetje gerealiseerd dat Maatschappelijk Ondernemen geen keuze is. De verplichting wordt gevoeld, soms vanuit moreel of ethisch besef of vanuit een welbegrepen eigenbelang.

ESG-rapportage en maatschappelijk ondernemen

Moeten we wel blij zijn dat MVO moet

De afgelopen 10 jaar hebben organisaties zich stukje bij beetje gerealiseerd dat Maatschappelijk Ondernemen geen keuze is. De verplichting wordt gevoeld, soms vanuit moreel of ethisch besef of vanuit een welbegrepen eigenbelang.

Stuur ons een bericht

MAAK EEN AFSPRAAK

Vul je gegevens in en we nemen snel contact op!

Ga naar de inhoud