H3ROES Heartbeat Podcast – kinderopvang SKBNM

In de H3ROES Heartbeat podcast presenteren we aansprekende professionals die praten over hun impact op mensen, markten en de maatschappij. Het zijn mensen die, binnen en met hun organisaties, het verschil weten te maken door niet alleen te koersen op gezonde bedrijfsprestaties, maar ook kijken naar de waarde die geleverd wordt voor klanten en voor de maatschappij. Dat stelt hen vaak voor duivelse dilemma’s, maar zet ze ook op een pad naar nieuwe kansen en groei.

Luister naar deze editie met Mariska Ristjouw, directeur-bestuurder van de maatschappelijke kinderopvang-organisatie SKBNM. Dagelijks dragen zij voor 3500 kinderen in de Gooise Meren bij aan hun groei en ontwikkeling. Zij vertelt ons over wat een maatschappelijke kinderopvang bijzonder maakt en wat niet. We bespreken welke moeilijke keuzes er gemaakt moeten worden om zowel het kind als de medewerkers op één te zetten in een tijd dat kinderopvang vaak meer als arbeidsmarkt-instrument of service aan ouders wordt gezien, dan als goede start voor ieder kind.

Als luisteraar ontdek je in deze podcast hoe je focus aanbrengt en koers houdt in een continu spel tussen gezonde bedrijfsprestaties, toegevoegde waarde voor je klanten en je maatschappelijke impact.  

Share:

Meer blogs

Vrijwilligers vinden, boeien en binden

Welke organisatie zou er nu niet heel graag een club enthousiaste en intrinsiek betrokken collega’s hebben die ook nog eens geheel belangeloos hun tijd en energie ter beschikking stellen? Het lijkt misschien verwonderlijk dat niet meer organisaties werk maken van het vinden, boeien en binden van vrijwilligers. Het fenomeen komt bij veel clubs en verenigingen, maar ook scholen en goede doelen veel voor. Maar bij woningcorporaties, zorginstellingen en kinderopvang-organisaties al veel minder.

H3ROES Heartbeat Podcast – Diergaarde Blijdorp

De afgelopen 10 jaar hebben organisaties zich stukje bij beetje gerealiseerd dat Maatschappelijk Ondernemen geen keuze is. De verplichting wordt gevoeld, soms vanuit moreel of ethisch besef of vanuit een welbegrepen eigenbelang.

ESG-rapportage en maatschappelijk ondernemen

Moeten we wel blij zijn dat MVO moet

De afgelopen 10 jaar hebben organisaties zich stukje bij beetje gerealiseerd dat Maatschappelijk Ondernemen geen keuze is. De verplichting wordt gevoeld, soms vanuit moreel of ethisch besef of vanuit een welbegrepen eigenbelang.

Stuur ons een bericht

MAAK EEN AFSPRAAK

Vul je gegevens in en we nemen snel contact op!

Ga naar de inhoud