H3ROES Artikelen

Hoe word ik een leuke extremist?!

Hoe word ik een leuke extremist?!

Interview met Danielle de Jonge, door Rob Beltman Misschien heb je je al laten verleiden door haar boek “Verleid de klant”, of door “Human2Human: de nieuwe klantrelatie”. Als je dat laatste boek ter harte nam, dan heb je haar mogelijk ‘live’ ontmoet bij één van haar vele trainingen of toen ze voor haar nieuwste boek

Zet die marketeers op straat!

In het vakblad MarketingTribune ging het in januari maar weer eens over de positie van marketing in de organisatie. De één vindt het onontkoombaar dat de Chief Marketing Officer de stem van de klant vertegenwoordigt en het merk bewaakt in de directiekamer, de ander meent juist dat dat een gezamenlijke verantwoordelijkheid is van ieder directie-

Klantherkenning 3.0 … niets nieuws onder de zon

Eén van de eerste geboden van klantgerichtheid is ‘ken uw klant’. Weet wie je klant is, onthoud zijn of haar wensen en verwachtingen en bouw daardoor zodanig veel kennis en ervaring op dat concurrenten, die niet hebben kunnen leren van klantinteractie, nooit een evengoed of zelfs beter aanbod of service kunnen bieden. Treacy & Wiersema

Meer Maatschappelijke impact maken

 1. Waarom Je ziet een verandering in de maatschappij waarbij vanuit het ene uiterste commerciële ondernemingen en het andere uiterste goede doelen (met daarin tussen in o.a. (lokale) overheden en maatschappelijke initiatieven) steeds meer naar elkaar toe groeien. Ondernemingen nemen steeds meer hun verantwoordelijkheid en goede doelen of not-for-profits moeten steeds bedrijfsmatiger gaan opereren. Wanneer naar

Weet wat je meet: van klantvisie naar KPI

Bij veel organisaties is klantgerichtheid een kernwaarde of een strategisch speerpunt. Er worden programma’s ontwikkeld om de klantprestaties te borgen of verbeteren en er is geen zichzelf respecterend bedrijf meer dat niet iets aan meting van klantwaardering doet. Natuurlijk hoort de NPS daarbij als belangrijke maatstaf gehanteerd te worden. Het is een Key Performance Indicator

Marketing Troonrede 2019

Op dinsdag 24 september is een belangrijke jaarlijkse traditie voortgezet: de voordracht van de Marketing Troonrede door een respectabele vakgenoot. Dit gebeurde tijdens een event vol inspiratie en reflectie, al dan niet in de vorm van een pittig debat over de stand en de toekomst van het marketingvak. De Marketingtroonrede 2019 gaat over het maken

MASTERCLASS-REEKS: Klantgericht maatschappelijk ondernemen

ONTDEK HOE GOED DOEN (NOG) BETER KAN Als je als organisatie een belangrijke bijdrage aan onze maatschappij mag en kan leveren, is dat natuurlijk fantastisch. Menige commerciële organisatie is naarstig op zoek naar een hoger doel (een ‘purpose’ of ‘why’) dat meer is dan ‘zoveel mogelijk winst maken’. Als maatschappelijk ondernemer in de zorg- en

Klantgericht bouwen en ontwikkelen bij Heijmans

Heijmans heeft zich, net als de rest van bouwend Nederland, door een behoorlijk roerige  periode heen geworsteld. Een periode die duidelijk maakte dat niets zo onzeker is als de toekomst en de  oude dynamiek in de ontwikkeling en exploitatie van vastgoed te weinig markt- en klantgericht was. Heijmans Wonen heeft H3ROES daarom gevraagd haar te helpen

Top