H3ROES Artikelen

Meer Maatschappelijke impact maken

Meer Maatschappelijke impact maken

 1. Waarom Je ziet een verandering in de maatschappij waarbij vanuit het ene uiterste commerciële ondernemingen en het andere uiterste goede doelen (met daarin tussen in o.a. (lokale) overheden en maatschappelijke initiatieven) steeds meer naar elkaar toe groeien. Ondernemingen nemen steeds meer hun verantwoordelijkheid en goede doelen of not-for-profits moeten steeds bedrijfsmatiger gaan opereren. Wanneer naar

Weet wat je meet: van klantvisie naar KPI

Bij veel organisaties is klantgerichtheid een kernwaarde of een strategisch speerpunt. Er worden programma’s ontwikkeld om de klantprestaties te borgen of verbeteren en er is geen zichzelf respecterend bedrijf meer dat niet iets aan meting van klantwaardering doet. Natuurlijk hoort de NPS daarbij als belangrijke maatstaf gehanteerd te worden. Het is een Key Performance Indicator

Marketing Troonrede 2019

Op dinsdag 24 september is een belangrijke jaarlijkse traditie voortgezet: de voordracht van de Marketing Troonrede door een respectabele vakgenoot. Dit gebeurde tijdens een event vol inspiratie en reflectie, al dan niet in de vorm van een pittig debat over de stand en de toekomst van het marketingvak. De Marketingtroonrede 2019 gaat over het maken

MASTERCLASS-REEKS: Klantgericht maatschappelijk ondernemen

ONTDEK HOE GOED DOEN (NOG) BETER KAN Als je als organisatie een belangrijke bijdrage aan onze maatschappij mag en kan leveren, is dat natuurlijk fantastisch. Menige commerciële organisatie is naarstig op zoek naar een hoger doel (een ‘purpose’ of ‘why’) dat meer is dan ‘zoveel mogelijk winst maken’. Als maatschappelijk ondernemer in de zorg- en

Klantgericht bouwen en ontwikkelen bij Heijmans

Heijmans heeft zich, net als de rest van bouwend Nederland, door een behoorlijk roerige  periode heen geworsteld. Een periode die duidelijk maakte dat niets zo onzeker is als de toekomst en de  oude dynamiek in de ontwikkeling en exploitatie van vastgoed te weinig markt- en klantgericht was. Heijmans Wonen heeft H3ROES daarom gevraagd haar te helpen

Rob de With is met ATWORKSOLUTIONS one of the H3ROES

ATWORKSOLUTIONS.   Onze werkwijze is co-creatief. We geven graag uitleg wat we doen en hoe we impact maken. Onderstaand een verslag van een laats gehouden interview met Rob de With. Geniet er van! Wat kenmerkt jou als persoon? Rob: Ik ben verbinder, ondernemer, marketeer en disrupter. Docent voel ik me niet, ben meer een coach, en

Klantrede 2019

H3ROES heeft samen met AVANS+ en 40 professionals weer de handschoen opgepakt om te kijken hoe Nederland klantgerichter kan werken, nu en in de toekomst. Onze economie ontwikkelt zich namelijk in rap tempo van een productiemaatschappij via een diensteneconomie naar een netwerk- en kenniseconomie. We zitten daar volop in en ervaren de ‘stretch’ en de

Top