H3ROES Artikelen

De moderne Triple Play van ondernemen

De moderne Triple Play van ondernemen

Een al oud, maar nog steeds veel gehanteerd model voor het bepalen van strategische focus is dat van Michael Treacy en Fred Wiersema, afkomstig uit hun boek ‘The Discipline of Market Leaders’  uit 1995. Volgens hen moeten bedrijven kiezen om te excelleren in 1 van 3 disciplines: Customer Intimacy, Operational Excellence of Product Leadership.  In de

Laat je klantvisie vliegen  (van beleid naar beweging) 

Er zijn veel organisaties die al beschikken over een klantvisie maar  in de praktijk niets zien veranderen. Hiervoor zijn uiteraard verschillende  oorzaken  aan te wijzen die variëren van leiderschap, tot een niet inspirerende visie, het ontbreken van de juiste vaardigheden en structuur  etcetera.    In de praktijk zien wij dat het meestal stuk loopt op de  concrete doorvertaling naar de customer journey  van de klant  en de  concrete

Waar staat H3ROES nu eigenlijk voor?

De H3 in de naam H3ROES staat voor  Hart, Hoofd en Handen. Oftewel slimme oplossingen. Met passie en ‘geen woorden maar daden’ ondersteunen wij onze klanten zodat zij meer Klantgericht Maatschappelijke  Impact kunnen maken. In onze ogen bestaat deze Klantgerichte Maatschappelijke Impact uit een combinatie van  echte impact, ultieme klankgerichtheid  en een gezond businessmodel.     Een nadere uitwerking van dit model is elders terug te lezen op onze website.

Impact-meeting Coronavirus 

H3ROES  biedt, in samenwerking met  haar partner  abbi  insights, de mogelijkheid om met supersnelle  chatsurveys  de  impact  die de Coronacrisis heeft op  medewerkers en klanten, in kaart te brengen. Dit  vanuit behoeften, houding en gedrag, zodat de  communicatie  hierop kan worden ingericht en ter ondersteuning van de juiste  besluitvorming. In de praktijk betekent dit dat de  uitkomsten  en inzichten  binnen 24-48 uur  beschikbaar zijn in een live report en indien gewenst in

Een expeditieleider in roerige tijden 

Inleiding   Deze onveilige tijden zorgen voor persoonlijke en zakelijke onzekerheid en tegenspoed. Toch is het  aan de andere kant weer heel  mooi  om te zien  dat het ook weer het beste in de mens naar boven brengt qua veerkracht en sociaal gedrag.     Het is nu moeilijk en belangrijk om de  koers  (opnieuw) te bepalen en deze ook aan te houden. Eigenlijk

Wat doet  H3ROES  eigenlijk? 

We krijgen regelmatig de vraag gesteld; ‘Leuk dat Hart, Hoofd en Handen verhaal van jullie, maar wat doet H3ROES nu eigenlijk?’ Het antwoord is heel simpel: we helpen klanten succesvol te worden langs de weg van ‘Het  Moderne Triple van Ondernemen’:    Gezonde bedrijfsvoering  Merkwaardige klantbeleving  Positieve maatschappelijke impact    De vervolgvraag is dan veelal; ‘Ok, maar

Zet die marketeers op straat!

In het vakblad MarketingTribune ging het in januari maar weer eens over de positie van marketing in de organisatie. De één vindt het onontkoombaar dat de Chief Marketing Officer de stem van de klant vertegenwoordigt en het merk bewaakt in de directiekamer, de ander meent juist dat dat een gezamenlijke verantwoordelijkheid is van ieder directie-

Top